Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:12:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Blacklist email?  (gelezen 11634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Blacklist email?
« Gepost op: 25 september 2010, 14:16:21 »
Hallo,
Een paar dagen geleden heb ik een nogal boze email naar mijn huisbaas gestuurd en ik merk nu dat ik een email gestuurd naar iemand anders terug krijg met de mededeling:
Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your   Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get removed   from DNSBLs; in postmaster.rfc-ignorant.org; in abuse.rfc-ignorant.org


Zou die man mij geblacklist hebben? Kan hij dat doen? En hoe kom ik daar af?


MVG,Paul




Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Blacklist email?
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2010, 23:35:24 »
Hallo Paul,

Het zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Had die iemand anders een e-mail adres van dezelfde instelling, dan zou het wel kunnen.

Ik heb zelf een instelling zo te grazen gehad, dat als ik een mailtje stuur met ontvangstbevestiging, dan krijg ik die ook als SPAM retour. Als ik hem per webmail stuur niet. Dan krijg ik nog steeds geen ontvangstbevestiging, maar dat terzijde. Die hebben hun e-mail agent zo aangepast dat hij op mijn e-mail adres vanaf mijn Linux laptop bij aangevinkte ontvangstbevestiging het Spam filter aktiveert.

Als ik even tijd heb ga ik dat aantoonbaar maken door wat proefmailtjes te zendne en dan wordt het nog lachen om de onbenulligheid.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Blacklist email?
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2010, 11:06:40 »
Hoi Just,


Bedankt voor je reactie.Ik denk dat het inderdaad toch ook iets anders is nl dat dat bedrijf,m´n beheerder  (andere instantie), liever niet heeft dat ik direct met ze mail maar dat via het invulformulier op hun website doe.
ja,ja dus ik zou eens kunnen kijken met webmail.....


Ik heb gewoon een van m´n andere emailadressen genoemen en die deed het wel.Dus ze blokkeren waarschijnlijk bewust.




Groet,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Blacklist email?
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2010, 20:36:21 »
Hallo Paul,

Knullige actie van ze!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers