Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:14:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Compuserve cs.com  (gelezen 16698 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Compuserve cs.com
« Gepost op: 4 oktober 2010, 17:09:42 »
Beste mensen,
Al jaren gebruik ik compuserve (naam@cs.com). Eerst gebruikte ik het eigen e-mail programma van compuserve (met die grote blauwe knoppen) en volgens mij was dat een POP3 mailprogramma. Sinds kort gebruik ik het Windows Live mail programma. Maar dat programma heb ik ingesteld als een IMAP programma. En dat werkt allemaal HEEL GOED moet ik zeggen. Maar ... ik dacht altijd dat als je een IMAP instelling gebruikt, dat de gelezen e-mails dan (in tegenstelling tot POP3) gewoon VOOR ALTIJD op de server van compuserve blijven staan! Maar vandaag zag ik dat mijn oudere e-mails opeens allemaal van de server waren verdwenen!!!  Mijn twee vragen zijn daarom:
(1) Is dat normaal dat compuserve, ook als je een IMAP instelling gebruikt, toch (zonder dat je daar om vraagt) regelmatig alle oudere e-mails van de server verwijderd? En zo ja, hoe lang blijven die gelezen e-mails er dan opstaan zonder verwijderd te worden?
(2) Het kan natuurlijk ook zijn dat ik zelf (door een foute handeling) per ongeluk die oude e-mails van de server heb verwijderd. Want als compuserve die e-mails NIET van de server verwijdert, dan kan het natuurlijk niet anders dan dat ik per ongeluk zelf wat fout heb gedaan!
Ik hoop dan ook dat iemand mij kan vertellen wat de normale (IMAP) procedure van compuserve in dit geval is? Ik ben benieuwd?
Ben Hanegraaff
 
 
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Compuserve cs.com
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2010, 21:40:22 »
Hoi Ben,

De CS2000 e-mail (@cs.com) is vanaf het begin op IMAP gebaseerd, en later is daar de POP3-toegang bijgekomen. Een beperking die er vanaf het begin al bij zat, is het aantal dagen dat e-mails online blijven staan:

- Nieuwe e-mails die je nog niet hebt gelezen, blijven 28 dagen staan. Daarna verdwijnt de e-mail van de server.
- Nadat je een e-mail hebt gelezen, blijft de mail nog 7 dagen online staan. Daarna verdwijnt de e-mail van de server.

AOL e-mail kent deze beperking niet. In mijn @aol.nl mailbox heb ik nog een mail staan van 31-12-2006, dus het werkt echt. ;) Ik merk alleen dat ze bij AOL momenteel problemen hebben met het aanmaken van nieuwe accounts, dus momenteel werkt het even niet. Als het allemaal straks weer werkt, zou je met deze link een nieuw @aol.nl e-mailadres moeten kunnen registreren.

Een andere mogelijkheid is het creƫren van een gratis @compuserve.com e-mailadres. Ook dan heb je de bovenstaande beperkingen niet. Dat gaat met deze link.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

hanegraaff
  • Gast
Re: Compuserve cs.com
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2010, 21:35:13 »
Beste Ronald,
Vandaag kwam ik terug uit India waar ik twee weken ben geweest voor mijn werk, vandaar dat ik je nu pas kon bedanken voor je antwoord. Ja het is waar dat compuserve gelezen berichten verwijderd na 7 dagen en ongelezen berichten na 28 dagen :( Maar omdat ik eigenlijk niet van e-mail adres wil veranderen, heb ik toch een oplossing gevonden. Ik heb nl. ontdekt dat als je de gelezen e-mails kopieert naar de "Saved" map op de compuserve-server, dat ze daar dan niet worden verwijderd. Dus ... door dit te doen is mijn probleem ook opgelost. Ik in ieder geval nog heel erg bedankt voor je antwoord! Ben Hanegraaf