Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

357 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:38:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zoekwekker.nl  (gelezen 9373 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Zoekwekker.nl
« Gepost op: 2 oktober 2010, 21:22:42 »
Goedenavond!

Ik werd op het Forum van mijn motorclub getipt op de site http://www.zoekwekker.nl.

Ik heb die zoekwekker nu draaien op het woord Praktica.

Ik ben op zoek naar lenzen voor die camera. Langs deze weg heb ik een prima 80-200 mm zoomlens gescoord en ook nog een vaste 135 mm telelens. Het zijn dan wel lenzen zonder autofocus en ook geen automatische belichting. Maar optisch mankeert er heel erg weinig aan om niet te zeggen dat ze stomweg heel goed zijn. Daarnaast liggen hier nog een Sigma groothoeklens en een stel macro tussenringen. Dat lieve setje kostte me nog geen 30 euro tezamen. De adapter en later een autofocus chip erbij om die oude lenzen aan mijn Canon EOS 450 body te knopen kostte maar een klein beetje meer. Een basis zoomlensje van meneer Canon kost plusminus het tienvoudige - per lens.

Waar ik toch al met de hand scherp stelde voor messcherpe foto's en de belichting vaak eveneens handmatig bijschaafde ben ik dus helemaal niet slecht af. Alleen het scherpstellen zonder een hulpmiddel viel me tegen.

Maar dan heb ik nu de autofocus chip. Die is van Chinese makelij. Hij zorgt ervoor dat de Canon EOS 450 body "denkt" dat het een Canon lens is. Daardoor werkt de autofocus waarschuwingsstip met "blieb" geluidje als ik de boel handmatig haarscherp heb gesteld. Dat is een wel hoogst welkom hulpmiddel.

Grote dank aan Paul hier op het Forum, die me tipte op die adapters! Het macro gebeuren wacht op de echte winter. Ik kon vanmorgen al met de nodige moeite het veldje hier in de buurt voorbijkomen zonder een paar van die wondermooie kastanjes op te rapen. Maar dan hadden jullie hier misschien nooit meer van deze zoekwekker site gehoord.

De tweede wekker is van een wat andere aard. Als mijn oude Yamaha motorfiets de geest geeft lijkt me een BMW K75 motor wel een goed alternatief. Die dingen zijn super robuust en vragen nagenoeg geen onderhoud. Zo hebben ze een roestvrij stalen uitlaatsysteem. Kapottrillen is de enige kans om dat kapot te krijgen. Kwestie van behoorlijk onderhoud dus.
Nou draait die Yamaha nog als een zonnetje en ik heb twee rechterhanden wat motofietsen betreft. Maar via die zoekwekker hou ik wel de prijzen tweedehands in de gaten. Ze zouden in de winter tot 1000 euro zakken. Dat is wel erg interessant.

Ja, super site. Ik kan hem aanbevelen!
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2010, 22:16:49 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Zoekwekker.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2010, 23:27:37 »
Hallo JV,
 
Inderdaad een enórm handige site! Ik wil zelf ook nog wel eens websites afspeuren naar de goedkoopste producten, maar dan is dat altijd zeer beperkt want a) je hebt voor auto's bijvoorbeeld andere sites nodig als voor computers, en voor modelauto's ben je bijvoorbeeld weer ergens anders aan het kijken en b) je hebt ook nog eens verschillende autozoek-sites, of modelautowinkels of computerwinkels. Je bent dus eigenlijk altijd op zoek.
 
Dat ZoekWekker is dan een geniaal idee! Ik zal 't zeker vaak gaan gebruiken.
Handige tip!
 
Groetjes, Nils

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Zoekwekker.nl
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2010, 12:20:04 »
Hoi Just,


Mooi die chip om scherp te stellen en zo te zien heb je weer wat kunnen uitbreiden voor een prikkie :-)


Bedankt voor de link van zoekwekker.


Groet,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Zoekwekker.nl
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2010, 15:12:44 »
Hoi Paul,

Ik heb nu een heel leuk setje bij elkaar. Van macro tot een stevige 200 mm telelens. Ik heb net de AF fijnafstelling gecalibreerd voor de 135 mm lens. Dat was nog wel een beetje monnikenwerk. Maar als die Canon nu blieb doet met de rode stip, dan staat hij ook vlijmscherp. Voor zover deze telelens dat dan trekt. Het is een goed lensje, maar meer ook niet lijkt me zo.

Jij nog hartelijk dank voor de tips inzake die adapter. Het heeft wel wat losgemaakt, hè?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers