Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:09:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: AdBlock voor Internet Explorer.  (gelezen 22996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
AdBlock voor Internet Explorer.
« Gepost op: 9 oktober 2010, 10:22:18 »
Hallo allemaal,
 
Laatst was ik aan het denken geslagen over het feit dat Internet Explorer, toch één van de meest gebruikte browsers, geen Adblock add-on heeft.
Firefox van Mozilla heeft er al een tijdje een, en zelfs Apple's Safari beschikt sinds kort over zo'n functie.. in Internet Explorer zit je dan met talloze advertenties op een site, waar Firefox en Safari (en vast nog wel wat andere browsers) die gewoon 'eventjes' wegfilteren.
 
Nu menen veel bedrijfjes blijkbaar dat ze geld kunnen verdienen aan betaalde Adblock toepassingen maar ik heb er toch eentje gevonden die gratis is én doet wat 'ie moet doen.
 

 

 

 
Je kunt, net zoals Adblock Plus in Firefox, ook nog afbeeldingen laten blokkeren mocht het zo zijn dat Adblock één of twee advertenties heeft gemist.
 

 
Een érg fijn programmaatje dus! Mocht je interesse hebben, dan kun je Simple Adblock hier downloaden.
 
Groetjes, Nils

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: AdBlock voor Internet Explorer.
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2010, 17:39:34 »
Hoi Nils,

Bedankt voor je tip! Het werkt zo te zien inderdaad goed. Goh, wat zullen dergelijke websites er saai uit gaan zien zo, maar dan wel op een positieve manier dan. hahaha ;-)


over het feit dat Internet Explorer, toch één van de meest gebruikte browsers
Nou las ik laatst ergens dat FireFox snel IE aan het inhalen is. Althans, in Europa...
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: AdBlock voor Internet Explorer.
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2010, 19:16:46 »
Hey Nils,

Goede tip man, dank je! :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: AdBlock voor Internet Explorer.
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2010, 19:49:56 »
@ Stefan de Best
 
Ja, dat is inderdaad zo, maar ik denk dat dat vooral komt doordat de mogelijkheden van IE in vergelijking met andere browsers zeer beperkt zijn. Zo hebben browsers als Google Chrome, Mozilla Firefox en sinds kort ook Safari van Apple een hele add-on galerij. Internet Explorer heeft dan wel zijn 'accelerators' maar dat is volgens mij toch heel iets anders.
 
Naar het schijnt is Microsoft met Internet Explorer 9 helemaal opnieuw begonnen, d.w.z. ze hebben het concept van de vorige versies van IE in de prullenbak gegooid en de nieuwe browser uit het niets opgebouwd... dat is eigenlijk ook wel aan de bètaversie te merken. Het ziet er allemaal een stuk gelikter uit en de menu's zijn erg intuïtief.
Ik hoop dat we aangenaam verrast zullen zijn als de definitieve versie van IE 9 er is.. en ik hoop op een volwaardige invoegtoepassingengalerij van Microsoft, zodat we de browser volledig naar onze wensen kunnen aanpassen.
 
We zullen het zien rond de zomer van 2011!  ;)

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: AdBlock voor Internet Explorer.
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:12:15 »
Hoi Nils,

Ja, we zullen het wel allemaal zien.....als het niet te laat is voor IE. Overigens werk ik niet met de door jouw genoemde browsers dus mij maakt het allemaal niet uit. :-P
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: AdBlock voor Internet Explorer.
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2010, 22:24:48 »
@ Stefan de Best,
 
Nu ja, ik heb wel Google Chrome, Safari en Mozilla Firefox geïnstalleerd maar ik gebruik ook alleen maar IE. Geen idee waarom, maar zolang 't werkt vind ik het best.