Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

106 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 20:17:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Pasfotootje printen  (gelezen 9758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Pasfotootje printen
« Gepost op: 25 oktober 2010, 22:25:35 »
Goedenavond,

Tegenwoordig moet je voor heel veel dingen wel even een pasfoto inleveren. Woensdag ben ik weer eens aan de beurt.

Daarom scan ik van een nieuw setje pasfoto's er eentje op 600 dpi in. En als er dan weer eens wat op de proppen moet komen, dan print ik er zelf wel een paar. Bovendien is het zo ook nog eens beter terug te vinden omdat ze op mijn laptop staan opgeslagen.

Eén van mijn kennissen ging zelfs met een zelf geprint exemplaar een nieuw paspoort halen. Hij stopte ze wel in een origineel mapje van de fotograaf. Die werd dus ook geaccepteerd. Het is bedoeld voor A6 fotopapier.

Nou is het nog een klein probleem ze op maat te krijgen. Dat doe ik met een Scribus bestandje. Dan zijn ze echt 35 bij 45 mm. Wel afdrukken zonder aanpassen aan het papierformaat!

Hier is dat bestand. Maak een map waarin dit bestand en je gescande pasfoto's. Doe een rechterklik op elk van de vijf beeldframes en kies "Afbeelding verkrijgen". Eventueel via het Eigenschappen palet de afbeelding nog een procentje vergroten, pdf van maken en printen maar. En weer heb je een paar euro verdiend.

Of je vijf verschillende of vijf gelijke pasfoto's kiest is aan jou. Je hoeft ook niet alle frames te vullen ... .Uitknippen maar.

Veel plezier ermee!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers