Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

230 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:01:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kleurenprobleem printer  (gelezen 20787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #15 Gepost op: 5 december 2010, 12:17:08 »
Sorry, ik had de verkeerde editie gestuurd, mijn man stond zich er mee te bemoeien en dan wordt ik afgeleid.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #16 Gepost op: 5 december 2010, 12:57:06 »
Hallo Janny,

Was dit een nagevulde inktpatroon? Dan krijg je ook geen waarschuwing. Een inktpatroon is gewoon een plastic bakje met inkt. Daar zit echt geen vlotter of sensor in voor het inktniveau. De indicator van je printer is een soort tellertje en meer niet.

Als er een kleur of het zwart vaag wordt weeg ik de patroon om een indruk te krijgen hoe leeg hij is. Rond de 34 gram leeg, rond de 55 gram vol bij mijn Canon patronen. Met die moderne elektronische keuken weegschaaltjes gaat dat heel prima.

Omdat je die patroon echt leeg trekt moet je hem ook weer vlot bijvullen. Anders droogt de boel op. Alleen bij de eerste keer valt dat mee. Dan geeft de teller je aan dat hij leeg is. Maar omdat dat een gewoon tellertje is is er een forse marge en nog veel inkt aanwezig. Trek je je niks aan van die teller, dan trek je de patroon wel leeg.

Heb je hier wat aan?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #17 Gepost op: 5 december 2010, 13:44:31 »
Maar die afwijkende kleuren dan? Ik heb het ook met een nieuwe cartrigde.
Ik heb hier nooit problemen mee gehad, sinds een paar maanden nu.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #18 Gepost op: 5 december 2010, 15:54:39 »
Duidelijk geen geel......

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #19 Gepost op: 5 december 2010, 19:25:30 »
Hallo Janny,

Ja, dan heeft dat verhaal van mij geen zin.

Met een originele patroon en dan snel één kleur op? Is dat alleen bij één patroon? Of heb je dat bij meerdere patronen meegemaakt?

Het zou een enkele misser zijn of een misschien een serietje?

Bij deze printer zitten bij mijn weten de standaard inktpatroon van HP, met de spuitmondjes aan de inktpatroon. Als de afbeeldingen netjes scherp zijn zou vervanging van de patroon voldoende moeten qua techniek.  De electronica in de printer en de software valt te bezien.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2010, 19:32:09 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #20 Gepost op: 5 december 2010, 21:08:40 »
Dag Janny,
 
>> Als ik er net een nieuwe of een nagevulde cartridge erin stop is er niks aan de hand, maar als ik zo'n 5 of 6 weken verder ben dan beginnen die problemen. het rood wordt lila- achtig, geel wordt vaag en de blauwe kleur overheerst, het poppetje wat groen moet zijn wordt blauwig. <<
 
Zoals Paul al meldde: Het geel is op
 
>> Ik print zo'n 50 kaartjes en 60 reklamefolders en dat het dan fout gaat, begrijp ik niet, na zo'n korte tijd en dat doe ik 1 x per maand. <<
 
Als die folders helemaal in kleur zijn, dan is dit zo gek niet. Er gaat maar verrekte weining inkt in zo'n tankje, en als het geel op is... dan krijg je wat jij beschrijft.
 
Koop bij 123inkt een hoge capaciteit inkttank. Dat drukt een stuk goedkoper af! De 123Inkt HP78A heeft 52 ml inkt aan boord en kost pakweg 30 euro, terwijl de originele HP 78D 19 ml aan boord heeft en 27,50 kost.
 
Als je nóg meer in kleur gaat afdrukken is het de moeite waard te kijken naar een andere printer met nog lagere afdrukkosten.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #21 Gepost op: 5 december 2010, 21:36:43 »
Hoi Michel,
Bedankt voor dat adres 123inkt,gelijk iets besteld.Geen portokosten, volgens mij alleen nog dit weekend.
Groet,Paul

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Kleurenprobleem printer
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2010, 23:04:51 »
Hallo,
 
Nou ik heb een tijdje geleden een keer een cartridge bij Bruna gekocht, en dat ging prima en daar zit 45 ml inkt in.
Toen die dus bijna leeg was, heb ik hem er uitgehaald en wilde ik de oorspronkelijke hp erin zetten maar toen ging dus dat oranje lampje branden, of hij zeggen wou, die moet ik er niet in hebben????? Wat is dat voor iets geks.