Howdy, daar ben ik weer.
Ik heb dus (zie andere topic) intussen mijn Windows 7 laptop geheel opnieuw geïnstalleerd. OS en drivers staan er nu op, en op dit moment in Windows Update druk bezig een karrevracht aan kritische en andere belangrijke updates binnen te halen.
Wat me opviel - voordat ik ging herinstalleren verscheen een miniatuur weergave van een applicatie als ik de muis boven het pictogram in de taakbalk hield. Nu doet-ie dat niet meer; ik krijg nu alleen nog maar het ikoon en de naam. Maar ik kan nergens een instelling vinden waar ik dat mee kan veranderen.
En wat me ook opviel - bij andere mensen heb ik wel eens het fraaie visuele effect gezien als je met Alt-Tab door je applicaties wandelt, dat de schermen als in een soort ronde archiefmap worden weergegeven. Dat had ik niet voordat ik ging herinstalleren en ook nu niet. Is dat alleen beschikbaar onder Windows Vista en voor Windows 7 weer gesloopt, of is ook dit met een instelling te veranderen.
Ja, ik weet het. Allemaal alleen maar eye candy, en een verspilling van processor capaciteit. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ik al deze opties uiteindelijk weer ga uitschakelen. Maar op dit moment wil ik er gewoon even van genieten dat ik een flitsend nieuwe laptop heb (hij was duur genoeg), en daar helpt al die nutteloze eye candy me ontegenzeglijk bij.