Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:15:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: nieuwe laptop gekocht, wat nu beste te doen ?  (gelezen 20534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ben
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 61
  • Geslacht: Man
nieuwe laptop gekocht, wat nu beste te doen ?
« Gepost op: 3 november 2010, 00:27:13 »
hallo,

ik heb een een nieuwe laptop met w7 gekocht,

voor de geïnteresseerden hier de link;
http://www.laptopshop.nl/product/107747/asus-k52jc-ex090v.html?ref=19363&gclid=CNSdg9m0gqUCFVEw3godmA13NQ

nu de vragen, wat is het belangrijkste wat je moet doen als je net alles nieuw hebt ?

ik heb b.v. al de herstelschijven gebrand van het hele systeem, windows volledig geupdate en AV+firewall geinstalleerd.
zijn er nog andere vormen van backups die ik zou moeten maken o.i.d. (behalve bestandsbackups in de toekomst natuurlijk).

nou is het weer een heel gedoe om windows 7 te gaan tweaken/uitkleden plus alle overbodige shit die mee geinstalleerd is, is daar niet toevallig een simpel en veilig tooltje voor ?
en is er ook niet een tooltje om alle overbodige services en alles wat onnodig naar huis beld uit te zetten ? (op een veilige manier, zonder dat het schade aan het systeem kan toe brengen).

ik wil ook graag dat alle data/afbeeldingen etc,etc wat normaal gesproken automatisch op C geschreven word, automatisch naar partitie D geschreven word met de zelfde mappenenstructuur/bibliotheek, om zodoende C volledig schoon te houden zodat ik in de toekomst simpel windows 7 kan herinstalleren wanneer nodig.
ik weet dat het kan, maar weet niet hoe, zou iemand van jullie mij dat in jip en janneketaal kunnen uitleggen daar ik niet zo heel erg pc-technisch ben ?

bvd, groet ben.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: nieuwe laptop gekocht, wat nu beste te doen ?
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2011, 10:53:06 »
Hallo Ben,

Ik zie dat je op dit bericht nooit een reactie hebt gekregen; ben je er desondanks wel uitgekomen met je nieuwe aanwinst?

Dergelijke tooltjes ken ik trouwens niet. Eventueel kun je Windows geheel nieuw installeren, maar dan moet je wel zeker weten dat je alle drivers voor de hardware-onderdelen beschikbaar hebt. En soms staat er voorgeïnstalleerde software op die je nu eens wél toch graag wilt hebben. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence