Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:32:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: vorige versies herstellenfunctie doet het niet  (gelezen 14092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ben
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 61
  • Geslacht: Man
vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Gepost op: 12 november 2010, 17:22:10 »
hallo,

daar ben ik weer, de nieuwe laptop met w7 draait redelijk goed, maar ontdek toch weer af en toe nieuwe gebreken,

als ik op een willekeurige mag rechtsklik om vorige versies terug te zetten dan zegt ie dat er geen vorige versies beschikbaar zijn,
tot op heden ben ik ben ik nog geen map tegen gekomen waar wel een vorige versie beschikbaar was.

google zij daar op om systeemherstel uit te schakelen op de c schijf en daarna weer inschakelen (ben je wel meteen al je herstelpunten kwijt dus pas op als je je herstelpunten nog nodig hebt).

kort gezegd; hoe krijg ik de functie "vorige versies herstellen"  op de mappen weer aan de praat ?

groet ben.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2010, 22:40:42 »

Hallo Ben,

Je hebt nog geen reactie gehad, zie ik? Even geduld nog maar ... .

Hallo meeluisteraars en experts! Iemand hier met ideeën hoe het probleem kan worden opgelost?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2010, 11:02:36 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als het plaatje hieronder weergeeft wat jouw probleem is, kan het zijn dat je nog geen back-up van je computer hebt gemaakt.
Dit is eigenlijk alleen maar handig bij persoonlijke mappen.. mocht je de systeemmap willen herstellen, kun je dit best doen met de originele Windows-cd.

Nils




Offline ben
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 61
  • Geslacht: Man
Re: vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2011, 01:08:15 »
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als het plaatje hieronder weergeeft wat jouw probleem is, kan het zijn dat je nog geen back-up van je computer hebt gemaakt.
Dit is eigenlijk alleen maar handig bij persoonlijke mappen.. mocht je de systeemmap willen herstellen, kun je dit best doen met de originele Windows-cd.

Nils




"Ik weet niet precies wat je bedoelt"
stel dat ik per ongeluk een map heb verwijderd, dan ga ik naar mijn map "buroblad" en rechtsklik daarop en daarna op "vorige versies teug zetten",
dan gaat ie zoeken en krijg je een aantal datums te zien om naar te herstellen.

m.i. zijn die datums van "vorige versies terug zetten" gerelateerd aan de aanmaak van herstelpunten in systeemherstel...dat brengt mij tot een nieuw probleem...

ik had een schone herinstallatie gedaan en herstelpunten voor systeemherstel aanmaken ging daarna weer goed en ik zag ook bij "vorige versies terug zetten" dat ie ook weer netjes herstelpunten/datums had,

dat heeft een tijdje goed gewerkt en ik keek toevallig vandaag (na een hele tijd niet gekeken te hebben) naar mijn herstelpunten van systeemherstel.

wat schetst mijn verbazing...sinds 16-12-10 heeft ie in eens geen automatische herstelpunten meer aan gemaakt...godv,de,godv...
dat is vandaag dus precies 3 weken geleden dat ie het laatste automatische herstelpunt heeft gemaakt, ik word af en toe knettergek van kxxcomputers !!

heb dus de afgelopen tijd absoluut niks geks gedaan  met de pc, niks gedownload, niks veranderd, geen windowsupdates gehad etc, etc.

schiet mij maar lek, waarom, waarom !!

groeten ben.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2011, 16:55:59 »
Hm... tja. Ik weet ook niet wat het probleem is.. en als je nu dan een herstelpunt maakt, ziet 'ie dat dan wel?

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: vorige versies herstellenfunctie doet het niet
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2011, 10:15:21 »
Hallo Ben,

Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence