Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:31:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: vast lopen computer  (gelezen 12791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fransl
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
vast lopen computer
« Gepost op: 4 december 2010, 12:49:58 »
Sinds een week heb ik een nieuw scherm, een Acer 27" fulle led (S273HL)
daarnaast heb ik een acer p223w aangesloten op mijn ati kaart. Eerst had ik naast de p223w een 17" staan
Toen had ik nooit geen last van vastlopen en nu wel.
Ik heb een Foxconn moederbord AM2 met een AMD Athlon 64 x2 dual 4400+ en een ATI Radeon HD 3400 series videokaart
De BIOS versie is p45
Via FOX liveupdate komt er geen nieuwere bios versie naar voren en die voor de driver heb ik geïnstalleerd.
Besturing is Windows XP sp3 32 bits
Kan iemand mij helpen in welke richting het moet zoeken?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: vast lopen computer
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2010, 21:16:54 »
Dag Frans,
 
>> Toen had ik nooit geen last van vastlopen en nu wel. <<
 
Heb je behalve de nieuwe monitor aansluiten nog andere zaken veranderd? (Software geïnstalleerd bijvoorbeeld).
Zo nee, dan is dat vreemd want in principe verandert er dan maar heel erg weinig, alleen wordt de beeldschermresolutie in de videodriver aangepast.
Zo ja, wat heb je geïnstalleerd / gewijzigd?
 
Je zou als test een die joekel van een monitor op 1280*1024 kunnen zetten, dat is dezelfde resolutie als die 17 incher. Blijft het probleem nu weg, dan zou je richting defect videogeheugen kunnen denken. (ergens 'bovenin' het viado Ram geheugen in dat deel wat vroeger mogelijk niet gebruikt werd met die lagere resolutie)
Michel Uphoff
Homepage

Offline fransl
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: vast lopen computer
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2010, 22:09:13 »
Dag Michel,


Nee, verder heb ik niets veranderd. Na een paar keer vastlopen heb ik nog gekeken voor drivers van acer , maar die er niet opgezet.
De eerste keer dat het gebeurde was in een redelijk moeilijk excelbestand met meerdere koppelingen en dacht ik dat het daar aan lag, maar kort daarna gebeurde het ook met met internetten.
Toen heb ik eerst nog de schijf gedefragmenteerd, daarna via foxliveupdate de bios en de drivers getest.
Gisteren is hij nog een aantal malen gecrahst zonder aanwijsbare reden en vandaag is hij het blijven doen.
Ik zat al wel te denken aan de videokaart. Ik zal nu eerst alles op 1280*1024 zetten en zien wat er gebeurt.


Met vriendelijke groet,
Frans