Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:41:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver  (gelezen 13094 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Gepost op: 13 december 2010, 20:24:56 »
Ik wil graag op de camping of zo op mijn laptop NED 1,2,3 kunnen zien. Nu heb ik een TV en Radio USb receiver aangeschaft, hiermee kan ik "free to air DVB-T signalen ontvangen. Echter als ik vlakbij een gebouw sta valt het signaal soms weg.
Hoe kan ik dit versterken?
Er zit een aansluiting voor coaxkabel aan, helpt het om een klassieke spriet of zo op de auto te zetten?
 
fjlv

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2010, 16:58:22 »
Beste fjlv,

In de diverse handleidingen van deze usb dvb-t sticks is de coax aansluiting bedoeld voor een externe antenne of, als je thuis bent kun je deze ook op je kabelaansluiting aansluiten. Bij de meeste stickjes wordt deze antenne bijgeleverd. Heb je een stick gekocht zonder dan kun je er zelf een externe antenne op aansluiten. Als je slechte ontvangst hebt, zou ik het zeker met een externe antenne proberen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2010, 20:47:03 »
bedankt voor je reactie. Maar betekent dit dat ik geen versterker nodig heb? Er zit wel een klein sprietje, van 15 cm lang, bij dat ik kan aansluiten   met een snoertje van ca 1 meter lengte op de receiver. Op de aansluiting hiervan kan ik ook een adapterstekkertje zetten met een coax aansluiting. Als ik hierop een coax kabel van bijvoorbeeld 10 meter zou aansluiten met een tafelantenne of zo, wekt dit dan wel?
 
mvg
 
Fjlv

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2010, 20:37:56 »
Hallo Fjlv,

Ik heb er helaas geen ervaring mee maar volgens mij wordt het signaal in de usb stick verstrekt als je er een extra antenne op aansluit. Zit er geen handleiding bij waar de aansluitingen worden beschreven, misschien op de website van de fabrikant.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2010, 02:42:12 »
Hoi fjlv,

Er zit een aansluiting voor coaxkabel aan, helpt het om een klassieke spriet of zo op de auto te zetten?
Dat is altijd het proberen waard.

Let wel, er is geen landelijke dekking.
Zit je in een gebied waar geen dekking is, dan kun je alleen maar met een externe antenne uit de voeten.

Het is een beetje experimenteren, in het ene geval is een 15cm sprietje voldoende en in het andere geval heb je een uit de kluiten gewassen richt antenne nodig.

Over het algemeen is het zo, dat hoe hoger de antenne geplaatst is zoveel te beter de ontvangst is.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2010, 02:47:26 door Leon »
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline fjlv
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: DVB-T via USB poort laptop met eenTV en Radio USb receiver
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2010, 13:54:20 »
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga het eens met een flinke klassieke analoge tv antenne proberen zonderversterker.
Als het weer een beetje minder winters is.
 
mvg
 
Frithjof