Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:34:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO  (gelezen 14390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pat08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Gepost op: 14 december 2010, 15:38:45 »
Kan iemand mij alsjeblieft helpen met het volgende probleem.
Ik heb al enige tijd een Freecom ToughDrive Pro U&F 160GB.
Ik heb deze voornamelijk om foto's en filmpjes op te bewaren, backups op te zetten etc.,in het geval mijn pc onverhoopt zou crashen o.i.d.
 
Nu krijg ik ineens, zonder naar mijn weten voorheen iets fout te hebben gedaan, de volgende melding, direct als ik hem probeer te openen:
DE SCHIJF IN STATION F: MOET WORDEN GEFORMATTEERD VOORDAT U DEZE KUNT GEBRUIKEN. WILT U DE SCHIJF FORMATTEREN?
 
Dit wil ik natuurlijk niet omdat deze schijf vol met foto's ed staat (stond)
 
Hoe krijg ik deze weer geopend? Ik heb al geprobeerd om het programma Recuva en PC Inspector File Recovery te gebruiken hiervoor, maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.
Wanneer ik probeer om met laatsgenoemde de harde schijf te traceren, krijg ik de melding:
NIET IN STAAT BOOTSECTOR TE LEZEN
 
Ben ik nu alles kwijt, kan ik zelf nog iets doen of moet hij naar zo'n bedrijf waar de kosten in de honderden euro's gaat lopen.
 
Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen.
Alle foto's van mijn kinderen staan erop, van geboorte tot nu en heel wat filmpjes.
Baal er echt van, koop je een externe harde schijf om alles veilig te stellen, zelfs eentje die tegen een stootje moet kunnen,
ben ik nu toch alles kwijt.....!?!?!?!?
 
Alvast bedankt voor jullie reactie!!
 
Gr. Patricia

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2010, 17:12:41 »
Ha Patricia,


De schijf staat wel in je apparatenbeheeer of bij computerbeheer (configuratiescherm) ?
Heb er geen ervaring mee. Heb je in de manual gekeken bij de probleemoplossingen...


Groet,Paul

Offline pat08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2010, 18:29:09 »
Hey Paul,
 
Bedankt voor jouw reactie.
Ja, hij staat in apparatenbeheer.
Ik heb nog even gekeken bij andere topics en daar vond ik een link voor GetDataBack for FAT.
Ik heb het gedownload en hij is nu bezig met: SEARCHING FOR FAT32 FILE SYSTEMS
Dus hier worden de HD wel gevonden.
 
Hij is nu op 17%, dus het zal nog wel even duren voordat het klaar is.
Daarna heb ik nog geen idee wat ik moet doen, dus ik hoop voor die tijd wat tips en hulp van hier te krijgen.....
 
De manual voor de toughdrive vermeld niets hierover. Ik heb zelfs al contact gehad met Freecom, maar die kunnen mij dus niet verder helpen dan het doorgeven van wat programma's om de schijf te lezen en namen van bedrijven die honderden euro vragen om alle verloren/niet te openen bestanden op de schijf terug te vinden.
 
IK HOOR GRAAG VAN IEDEREEN DIE MIJ WILT HELPEN!
EEUWIGE DANK VOOR JULLIE IN RUIL...
 
Gr. Patricia

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2010, 12:18:12 »
Hallo Patricia,


Ik wil nog even meedenken.Eh,is die schijf wel in je verkenner te zien? Bv als station G of F.En wat gebeurt daar dan?
Mogelijk is er iets met je bootsector en die kun je simpel repareren.Denk ik.


Als je die schijf wel ziet zou je eerst ook eens een schijfcontrole kunnen doen:
Rechtsklikken op het station en dan bij eigenschappen - extra,´controleren op fouten´ kiezen.


Wat was het resultaat van wat je gisteren had lopen?


MVG Paul



Offline pat08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2010, 13:35:18 »
Hoi Paul,
 
Ja, hij is wel in mijn verkenner te zien, als station F:
Hij geeft gewoon met alles wat ik doe de melding van formatteren.
 
Ik heb 3 vaste schijfstations. 1 daarvan is de usb hd van Freecom.
Als ik die op fouten controleer krijg ik wederom de melding:
 
KAN DE SCHIJFCONTROLE NIET UITVOEREN OMDAT DE SCHIJF NIET GEFORMATTEERD IS. WILT U DE SCHIJF FORMATTEREN?
 
Bij apparaatstatus staat dat het apparaat correct werkt.
Het vreemdste is dat de bij eigenschappen de schijf helemaal blauw is, dus gebruikt en het roze van beschikbaar is er niet.
Daarachter staat bij alles 0 bytes. Ook bij capaciteit.
 
GetDataBack programma is helemaal doorlopen en hij heeft een recoveryfile aangemaakt en ik zag al mijn mappen weer voorbij komen in dat programma. Dus dat lijkt me goed nieuws. Maar als ik ze wil kopiëren naar mijn andere vaste schijf, dan moet ik een lisencie kopen, omdat het een gratis download was.
 
Nu heb ik even rondgebeld naar kennissen en via via kan ik waarschijnlijk aan het origineel komen van iemand en dan kan ik (als het goed is) de recovery file naar mijn harde schijf kopiëren. Maar of ik dan ook daadwerkelijk alles netjes terug heb, dat is nog niet zeker zeiden ze.
 
Ik weet niet hoe ik de bootsector kan repareren en wat dat inhoudt.
Kan het proberen als je aangeeft wat ik dan moet doen....
 
Bedankt weer!!!
 
Gr. Patricia

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2010, 14:35:07 »
Hallo Patricia,


Ik zie hier een programma,waar je ook voor moet betalen dat het wel zou kunnen:
http://www.fileguru.com/Partition-Table-Doctor/info


Er zal wel een gratis iets zijn,zal er nog eens naar kijken want ik denk dat die partition doctor ook wel geblokkeerd zal zijn om het echte werk te doen.


Als je een windows cd hebt dan zou het daar ook mee kunnen,in de recovery mode.(dus niet installeren)
Maar dan gaat het om schijf C,hoe dat met een usb disk werkt weet ik niet.


Groet,Paul


Ik zie hier het gratis Easeus,ik ken het verder niet maar het belooft het te kunnen.Meen dat het wel een goed programma is,heb mensen er wel eens over gehoord bij giveawayoftheday

http://thepcsecurity.com/boot-recovery-repair-boot-sector-mbr-of-hard-disk-with-easeus-fixboot/


Ik heb het even gedownload maar ik vind het wat onduidelijk wat er gaat gebeuren en mogelijk riskant.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2010, 14:52:03 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2010, 11:18:48 »
Vervolg,


Ik zie nu dat die twee programma´s van 1 bedrijf zijn en dat dat partition table doctor niet meer te krijgen is,End of Marketing.


Groet,Paul


Dit programma van Paragon is gratis (wel online registreren) en zou je eens kunnen uitproberen:
http://download.cnet.com/Rescue-Kit-Free-Edition/3000-2094_4-10910591.html


Werkt vanaf CD,reacties daar zijn positief.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2010, 11:45:43 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2010, 13:49:40 »
« Laatst bewerkt op: 16 december 2010, 14:43:22 door Paul »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HELP: FOUTMELDING OPENEN HD FREECOM TOUGHDRIVE PRO
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2010, 11:47:28 »
Dag Patricia,
 
>> DE SCHIJF IN STATION F: MOET WORDEN GEFORMATTEERD VOORDAT U DEZE KUNT GEBRUIKEN. WILT U DE SCHIJF FORMATTEREN? <<
 
Deze melding hoeft niet altijd te betekenen dat je het probleem bij de externe harddisk zelf moet zoeken. Ook een slechte Usb-kabel, een te lange kabel, een usb-port met slechte contacten, of een usb-poort die te zwaar belast is kan deze melding veroorzaken.
 
Tips:
- probeer een andere usb-poort
- probeer een (heel) korte usb-kabel
- haal andere usb-apparaten van de computer (printer,scanner,sticks)
- probeer de externe schijf op een andere computer (liefst geen laptop).
 
Vooral bij notebook (laptop) computers wil dit probleem wel eens voorkomen omdat de usb poort nauwelijks voldoende stroomsterkte (ampères) levert voor de externe drive. Die Freecom Toughdrives hebben echt bijna het maximum (1 ampère) nodig om betrouwbaar te kunnen werken. Een (te) lange kabel kan ook een probleem worden omdat de weerstand ervan de stroomsterkte teveel beperkt.
Michel Uphoff
Homepage