Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

256 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 09:21:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wii Fit, maar dan met mijn Linux bak  (gelezen 8304 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Wii Fit, maar dan met mijn Linux bak
« Gepost op: 22 december 2010, 09:13:30 »
Goedemorgen!

Normaal loop ik altijd naar kantoor. Dat kost me 10 minuten meer dan fietsen. Met een stevige rugzak heb ik dan toch een klein uur beweging. Dat past me op de een of andere manier ook goed.

Met die sneeuw is het een ander verhaal. We hebben hier thuis een Wii met een Wii FIT cd. Ik heb dat ding maar eens gebruikt. De ingewikkelder oefeningen zijn aan mij niet besteed. Maar de simpele Free Step "plankje op, plankje af" oefeningen bevielen me na een paar keer prima.

Onder het stappen kwam bij me op dat die Wii eigenlijk alleen het ritme aangaf, dat mooie Balance Board alleen een erg net plankje was en de TV is gewoon de TV.

Ik greep dus mijn Linux bak, zocht een metronoom programma op in het Software Centrum (Gtick), sleepte het Board naar boven en zocht een leuke reisuitzending op via de website "Uitzending Gemist". En zo stapte ik er lekker op los terwijl ik naar een verhaal keek over het verschrikkelijk mooie Kaap Verdiƫ. Via het Stopwatch progje hield ik de verlopen tijd in de gaten. Uiteindelijk stapte ik door tot de uitzending even later aan het einde kwam.

Je zou er nog over kunnen denken zelf zo'n board te maken van een paar stukken spaanplaat. Als we nu helemaal op de gratis toer gaan is er altijd wel ergens een stuk gratis spaanplaat te vinden in deze wereld.

Overigens gaf dat Gtick geen tick, maar dat was een kwestie van OSS ondersteuning voor Alsa te installeren en Gtick te starten met

aoss gtick in plaats van alleen gtick
Nu kan ik oefenen als iemand anders TV wil kijken, ik kan kiezen uit een berg leuke uitzendingen en op elke plek in huis. Voor de metronoom kom ik op een ritme van 83/min uit. Het tikje kan je helemaal zelf kiezen. Dus als je "Hup Kees" zou willen, wat let je?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers