Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

222 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:51:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vijf voordelen van het moderne fotograferen  (gelezen 7457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Vijf voordelen van het moderne fotograferen
« Gepost op: 24 december 2010, 20:26:41 »
Goedenavond!

Nu het jaar naar het einde loopt is het een mooie tijd om eens na te denken over het afgelopen jaar. Ik ben zelf veel bezig geweest met fotografie. Met heel erg veel plezier vooral. Niet dat ik een erg goede fotograaf ben of ooit zal worden, maar gewoon door het plezier om met de mooie moderne apparatuur en de grote mogelijkheden om te gaan.

Mijn vijf mooiste voordelen van hedendaagse fotografie zijn:

De enorme ruimte.

Op een geheugenkaart gaan heel veel foto's. Dat is nog eens wat anders dan telkens rolletjes verwisselen.

Kosteloos uitproberen.

Het maken van een stel foto's kost niks. Als je maar niks afdrukt. Op het beeldscherm is al een prima indruk te krijgen hoe goed een foto uitpakt. Je kan dus naar hartenlust experimenteren.

De donkere kamer in je PC.

De lol van een echte donkere kamer, het handwerk en de vindingrijkheid, is weg. Maar de mogelijkheden tot nabewerking via de computer is erg groot via allerlei computerprogramma's.

Creativiteit met de hardware.

Professionele uitrusting is erg duur. Maar via Internet zijn allerlei aanwijzingen te vinden voor prima te maken eigen uitrusting. Softboxen en reflectors bijvoorbeeld.

Creativiteit met het resultaat.

En dan heb je mooie foto's. Daar kan je zoveel mee doen. Grote afdrukken bijvoorbeeld. Een afdruk op A4 formaat is goed te doen en ook via een bedrijf zijn de kosten heel redelijk. Maar daarnaast kan er zoveel meer. Achtergronden voor je PC, kalenders in alle soorten en maten, wenskaarten, onderzetters.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers