Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

358 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 18:20:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kerst met Knoppix  (gelezen 7054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Kerst met Knoppix
« Gepost op: 25 december 2010, 10:43:20 »
Goedemorgen!

Mijn laptopje op Ubuntu Linux staat de Kerst DVD van Knoppix binnen te halen via een 100% legale torrent.

Ik herinner me nog goed de eerste Knoppix CD. Wat stonden we toen helemaal verrukt te kijken naar dat systeem. Hoe mooi en vlekkeloos draaide dat alles en dan gewoon vanaf een CD. Niks installatie.

We zijn nu tien jaar later. Ik ben vreselijk benieuwd hoe goed het nu is. Ik weet nu al dat de vooruitgang ten opzichte van de normale systemen van nu (dus zoals mijn laptop  op dit moment draait) me beslist zal verbazen.

40% van de 3,5 GB op die DVD is al binnen en hij heeft nog 46 minuten te gaan. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: DIT is waarvoor Bittorrent voor gebouwd is. Zo knalhard komt die download hier binnenvliegen.

Toen het Internet pas begon met de gillende telefoonmodems hing ik 's morgens in Japan met mijn laptop  aan een telefoontoestel in een hotel-lobby. Een paar MB grote download kostte me dan mijn ontbijt. Daar werd ik goed kwaad over als het niets met het werk te maken had. En nu halen we 1000 keer zoveel binnen ... Nog steeds via die twee koperdraadjes uit de muur!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Kerst met Knoppix
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2011, 10:25:42 »
Hoi Just,

En wat is Knoppix dan zo ongeveer precies? ;)
(En verander het onderwerp anders even in 'Pasen met Knoppix' lol)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence