Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

374 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:51:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Grabit download bestanden met .bin extensie ??  (gelezen 27622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Gepost op: 8 januari 2011, 23:18:45 »
Grabit geïnstalleerd, Eweka als nieuwsserver; alles goed ingesteld. Als ik het NZB bestand van YabSearch wil openen, krijg ik het kader met de keuze "zoeken" of "opslaan" (zie bijlage 1). Ik sla dan op en doe "import NZB" bij Grabit. Grabit download alles maar als ik na het downloaden in de extracted folder kijk, zie ik het volgende in de map die de naam heeft van de film die ik vandaag 8 januari gedownload heb (zie ook bijlage 2):
 
BSVCD.BIN              11-12-2011    BIN bestand                804.931 kB
BSVCD                    11-12-2010   Image Files                 1 kB
Shadow4all.com       10-12-2010    Internetsnelkoppeling   1 kB
Shadow4uteam        11-12-2010    tekstdocument            1 kB
 
Ik snap de datum 11-12 niet terwijl ik vandaag 8 januari dit alles doe en ik krijg een BIN bestand waar ik niks mee kan. Grabit pakt dus niet uit in een afspeelbaar mediaformaat. Wie weet raad, ik ben er al een hele tijd mee bezig maar kom er niet waar het probleem zit??? (zie ook de bijlagen)

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2011, 23:25:14 »
Het .bin bestand is een zogenaamde "image", zeg maar een 1-op-1 kopie van een cd of dvd. Deze kopie kun je met een brandprogramma op een cd of dvd branden.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2011, 23:43:27 »
Bedankt voor je reactie, Maurice. Als ik je begrijp, is de "image" een kopie van de film en kan ik dat BIN bestand branden op een dvd zodat ik dan de film via de dvd kan bekijken???
 

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2011, 00:36:40 »
Dezy, je moet in het brandprogramma wel aangeven dat je een image wilt gaan branden, dus niet zo maar die .bin op een schijfje branden. Dat werkt niet! Het programma zal je vervolgens vragen van welk bestand je een image wilt branden. Dat bestand is dus het .bin bestand (of in sommige gevallen het "BSVCD image file" bestand). Als het niet lukt, moet je even aangeven welk brandprogramma je gebruikt, dan kan ik het eventueel voor je uitzoeken. Succes!

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2011, 01:22:40 »
heb brandprogramma burnaware gedownload, zie bijlage. Heb alleen cd van 700 mb, kom 83 tekort, balen, wil zo graag zien of het lukt. Op DVD branden doet ie niet ??????
 
Misschien stomme vraag: wat is max mb op cd wat je kunt kopen? In mijn herinnering zie ik alleen maar cd met max 700 mb

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2011, 01:57:48 »
Je was op de goede weg, maar inderdaad een cd van 700 MB biedt te weinig capaciteit in dit geval. Je kunt een zogenaamde "high capacity cd-r" aanschaffen van 800 MB, maar je kunt ook proberen om de image in een "Virtual Drive" programma te laden, zoiets als dit: http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2011, 09:58:54 »
1. Hartelijk dank Maurice voor je uitleg in alles, leer ik echt van! Ik vraag me af, heeft het wel zin om te branden daar het een "image" bestand betreft, dat zijn dan toch alleen maar afbeeldingen? Kan 783 mb een film bevatten? Lijkt mij erg weinig.
Hoe kan ik zien bij Yabsearch of Binindex of het echt een film is die ik download en niet alleen maar plaatjes, waar moet ik op letten? De grootte aantal mb, Gb? Is installeren van FTD een optie?
 
2. Ik lees ook bij anderen dat Grabit wel download maar daarna de RAR bestanden niet uitpakt, dat euvel heb ik ook. Hij zet het bij mij gewoon neer als RAR bestand in de map extracted folder. Dus heb ik WinRar gedownload maar als ik het wil uitpakken, krijg ik weer dat het geÏnfecteerd is met een Trojaans paard! Het schiet dus maar niet op. Weet jij toevallig een tip hoe het kan komen dat Grabit niet automatisch uitpakt terwijl die dat wel zou moeten doen?
 
Groet Dezy

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2011, 11:12:32 »
Ik heb de CloneDrive geinstalleerd maar als ik dubbelklik op het bestand of wil openen met rechter muisknop, doet ie niks, opent het bestand dus niet. Doe ik iets verkeerd? Zie bijlage.

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2011, 15:06:14 »
Ik vraag me af, heeft het wel zin om te branden daar het een "image" bestand betreft, dat zijn dan toch alleen maar afbeeldingen? Kan 783 mb een film bevatten? Lijkt mij erg weinig.

Je moet je niet blind staren op het begrip "image". Het is gewoon een kopie van de originele cd (of dvd), zo'n kopie wordt vaak een "image" genoemd. Je kunt bijvoorbeeld ook een "image" van een complete harde schijf maken. Ik denk dat het inderdaad een film is. Films worden vaker gecomprimeerd tot ca. 700 MB, zodat ze op een cd'tje passen. De kwaliteit is dan echter niet meer vergelijkbaar met de originele dvd.

Hoe kan ik zien bij Yabsearch of Binindex of het echt een film is die ik download en niet alleen maar plaatjes, waar moet ik op letten? De grootte aantal mb, Gb? Is installeren van FTD een optie?

Uit de header van de post kun je vaak ook al enige informatie halen. Een post van ongeveer 700 MB is in de meeste gevallen een video cd en een post van 4 -5 GB is meestal een dvd. Soms wordt er apart een .nfo bestandje meegepost. Dit is een tekstbestandje waar info over de post staat, dus openen met een testeditor (zoals Notepad) om het te kunnen lezen.

FTD is een gids waarin je een beperkt aantal usenet posts kunt terugvinden met aanvullende informatie, zeker de moeite waard om het te installeren, maar op usenet wordt veel meer gepost dan datgene wat op FTD wordt aangemeld.


2. Ik lees ook bij anderen dat Grabit wel download maar daarna de RAR bestanden niet uitpakt, dat euvel heb ik ook. Hij zet het bij mij gewoon neer als RAR bestand in de map extracted folder. Dus heb ik WinRar gedownload maar als ik het wil uitpakken, krijg ik weer dat het geÏnfecteerd is met een Trojaans paard! Het schiet dus maar niet op. Weet jij toevallig een tip hoe het kan komen dat Grabit niet automatisch uitpakt terwijl die dat wel zou moeten doen?

Ik gebruik Grabit zelf niet, dus ik weet ook niet waaraan het kan liggen. Soms zijn RAR bestanden met een wachtwoord beveiligd, dan zal Grabit ze niet uitpakken. Meldingen van een trojan krijg ik alleen soms als ik iets uitpak waar een k*y generator inzit.

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2011, 15:08:30 »
Ik heb de CloneDrive geinstalleerd maar als ik dubbelklik op het bestand of wil openen met rechter muisknop, doet ie niks, opent het bestand dus niet. Doe ik iets verkeerd? Zie bijlage.

Ik ga die post van jou zelf eens binnenhengelen en dan probeer ik het zelf eens. Je hoort nog van mij! ;)
 
Edit: Ik krijg de image wel geladen in Virtual Clone Drive, maar Windows Media Player geeft vervolgens aan dat de film niet afgespeeld kan worden omdat deze op een wijze is gemaakt die niet door WMP wordt ondersteund.  ???
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2011, 15:27:14 door MauriceO »

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2011, 18:02:20 »
dat kan kloppen, ik heb het net zelf ook geprobeerd, zie bijlage en ik heb het ook geprobeerd via sony Bravia, zie ook bijlage.
 
Wat kan ik nog doen? Ligt het aan mij cq mijn computer of aan het bestand? Of ligt het aan Windows 7 ??

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2011, 18:36:28 »
Wat kan ik nog doen? Ligt het aan mij cq mijn computer of aan het bestand? Of ligt het aan Windows 7 ??
Nou, om even heel oneerbiedig over te komen, het ligt aan de gebruiker die niet weet hoe tie een geripte dvd kan afspelen.

Ik zou VLC even downloaden, dat kun je o.a. hier doen http://www.videolan.org
En het daar mee afspelen.




Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2011, 12:08:21 »
Je opmerking vind ik helemaal niet erg, Leon, als het aan mij ligt, wil ik graag leren hoe het dan wel moet en dat kan alleen met hulp van iemand die meer kennis heeft dan ik! Leren lezen en schrijven heb ik tenslotte ook moeten leren met vallen en opstaan.
 
Oké, ik heb VCL gedownload maar het lukt me nog steeds niet om dat bestand af te spelen (zie bijlagen), hij wil alleen met Media Player af spelen en dat doet ie dus niet, in configuratiescherm geprobeerd om VCL player te selecteren bij videobestanden, waarschijnlijk ook niet goed, what next to do??
 
Groet Dezy

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #13 Gepost op: 10 januari 2011, 18:12:14 »
Hoi Dezy,

Ik was in een melige bui.

what next to do??
Ik ga dat bestandje met grabit naar binnen hengelen en eens kijken of het hier wel wil afspelen.
Waarmee weet ik nog niet, dat is even afwachten.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #14 Gepost op: 10 januari 2011, 20:06:31 »
2. Ik lees ook bij anderen dat Grabit wel download maar daarna de RAR bestanden niet uitpakt, dat euvel heb ik ook. Hij zet het bij mij gewoon neer als RAR bestand in de map extracted folder. Dus heb ik WinRar gedownload maar als ik het wil uitpakken, krijg ik weer dat het geÏnfecteerd is met een Trojaans paard! Het schiet dus maar niet op. Weet jij toevallig een tip hoe het kan komen dat Grabit niet automatisch uitpakt terwijl die dat wel zou moeten doen?
Dat deed tie bij mij net ook en dat houd in dat het niet compleet is.
En het is ook niet compleet.

Surf naar http://www.binsearch.info
zoek naar coco chanel
En dan heb je de 2 van 28 dagen oud nodig, zal morgen wel 29 dagen zijn.
Waarschijnlijk heb je al genoeg aan die van 75MB om de eerdere download aan te vullen.

opnieuw unrarren of eventueel eerst de par2 files er over heen laten huppelen om de als nog missende delen wat aan te vullen.

En dan werkt alles zoals het al eerder in dit draadje is uitgelegd, mounten met virtual clonedrive en hup de mp2 zo wmp in.

succes.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.