Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:29:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Grabit download bestanden met .bin extensie ??  (gelezen 27603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #15 Gepost op: 10 januari 2011, 20:08:53 »
Hoi Dezy,

Citaat
Oké, ik heb VCL gedownload maar het lukt me nog steeds niet om dat bestand af te spelen (zie bijlagen),
Heb je tijdens de installatie iets verandert aan de standaard keuzes? Normaal wordt er namelijk een extra keuze toegevoegd door VLC aan de menukeuze "Openen met" als je rechtsklikt op een bestand. VLC noemt dit contextmenu's.
Dit is de standaard installatie-keuze:


En dan krijg je deze keuze erbij in "Openen met":


Probeer eens VLC eerst apart op te starten en daarna blader je met VLC naar je video-bestand.
Kan VLC het nu wel afspelen?
(VLC staat standaard in de map \Program Files\VideoLAN\VLC\)


groeten, Peter
 

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2011, 21:02:23 »
Dat deed tie bij mij net ook en dat houd in dat het niet compleet is.
En het is ook niet compleet.

Surf naar http://www.binsearch.info
zoek naar coco chanel
En dan heb je de 2 van 28 dagen oud nodig, zal morgen wel 29 dagen zijn.
Waarschijnlijk heb je al genoeg aan die van 75MB om de eerdere download aan te vullen.

opnieuw unrarren of eventueel eerst de par2 files er over heen laten huppelen om de als nog missende delen wat aan te vullen.

En dan werkt alles zoals het al eerder in dit draadje is uitgelegd, mounten met virtual clonedrive en hup de mp2 zo wmp in.

succes.
Volgens mij is Dezy's download compleet, anders pakt Grabit (of in mijn geval NewsLeecher) de RAR's niet uit.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2011, 22:25:11 »
Heb je tijdens de installatie iets verandert aan de standaard keuzes? Normaal wordt er namelijk een extra keuze toegevoegd door VLC aan de menukeuze "Openen met" als je rechtsklikt op een bestand. VLC noemt dit contextmenu's.
Dit is de standaard installatie-keuze: Bij mijn weten heb ik niks veranderd tijdens installatie. Kan ik dit alsnog controleren nu VLC al geïnstalleerd is??


En dan krijg je deze keuze erbij in "Openen met":


Probeer eens VLC eerst apart op te starten en daarna blader je met VLC naar je video-bestand.
Kan VLC het nu wel afspelen? Dit ga ik zodadelijk proberen
(VLC staat standaard in de map \Program Files\VideoLAN\VLC\)


groeten, Peter

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2011, 23:11:00 »
Niet te geloven...............ik heb het met al jullie hulp voor elkaar gekregen. Eindelijk kan ik het filmfragment afspelen op VLC Media Player. Zie de bijlage; via Virtual Clone Drive geopend en toen het filmbestand opgezocht en geopend met VLC Media Player.
 
Ik heb alleen even het begin van het filmfragment laten draaien, ik ga nu de rest bekijken!! Jullie horen nog van me. Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp.
 
Nog een klein vraagje..........hoe krijgen jullie zo mooi een gedeelte van mijn tekst in een kader met daaronder jullie reactie daarop ?
 
Groet Dezy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2011, 00:02:04 »
Hoi Dezy,

Citaat
Bij mijn weten heb ik niks veranderd tijdens installatie. Kan ik dit alsnog controleren nu VLC al geïnstalleerd is??
Even een misverstand uit de wereld helpen. Ik had niet goed gekeken in je screenshot. Jij had "Afspelen met" aangeklikt en niet "Openen met" zoals in je laatste screenshot. Daar staat VLC netjes bij. Je hoeft niets aan te passen.

Citaat
hoe krijgen jullie zo mooi een gedeelte van mijn tekst in een kader met daaronder jullie reactie daarop ?
Boven het venster waar je je bericht typt staan knoppen (ikoontjes). Ook deze knop "Voeg citaat toe":



Om een citaat toe te voegen kun je als volgt te werk gaan:
Selecteer de tekst die je wilt citeren, rechtsklik erop, kies Kopieren en plak het in je bericht.
Selecteer de geplakte tekst opnieuw en klik dan op de knop "Voeg citaat toe".


groeten, Peter

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2011, 17:52:51 »
Citaat
Om een citaat toe te voegen kun je als volgt te werk gaan:
Selecteer de tekst die je wilt citeren, rechtsklik erop, kies Kopieren en plak het in je bericht.
Selecteer de geplakte tekst opnieuw en klik dan op de knop "Voeg citaat toe".

Dank je wel Peter. Vandaag muziek gedownload en uitgepakt en dat ging zonder problemen. Gisteren de film bekeken; met full screen krijg ik deze niet schermvullend (de computer staat aangesloten op de tv die ik als monitor gebruik) maar dat zal wel liggen aan het MPEG2 formaat?? Als het .avi kwaliteit was geweest, zou het dan wel schermvullend geweest zijn??
 
Nog een vraagje; is er verschil tussen een print screen, wat ik doe, en screenshot waar jullie het over hebben. De print screen die ik maak, plak ik in Paint, sla op als JPG zodat ik het als bijlage in kan voegen. Ik zie dat jullie een screenshot, zoals jullie het noemen, meteen plakken in de topic. Hoe gaat dat nu weer??  :tsja:
 
Groet Dezy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2011, 19:42:00 »
Hoi Dezy,

Citaat
met full screen krijg ik deze niet schermvullend (de computer staat aangesloten op de tv die ik als monitor gebruik) maar dat zal wel liggen aan het MPEG2 formaat?? Als het .avi kwaliteit was geweest, zou het dan wel schermvullend geweest zijn??
Geen idee, ik heb geen ervaring met een tv als monitor.

Citaat
is er verschil tussen een print screen, wat ik doe, en screenshot waar jullie het over hebben.
Nee, dat is hetzelfde.

Citaat
Ik zie dat jullie een screenshot, zoals jullie het noemen, meteen plakken in de topic. Hoe gaat dat nu weer??
Dat met MSPAINT doe ik ook. Vervolgens de screenshot toevoegen als bijlage en het bericht verzenden. Als je het bericht vervolgens weer leest, en rechtsklikt op de bijlage, klik dan op "Koppelingslocatie kopiëren".
Klik dan in de kopregel van het nieuwe bericht op de knop Verander.
Je kunt daarmee je bericht aanpassen, een korte tijd nadat je het bericht geplaatst hebt.
Zet de cursor dan op de plaats waar de afbeelding moet komen en klik op het ikoontje "Voeg afbeelding toe".
Er wordt dan om een link gevraagd. Plak daar de link die je eerder gekopieerd hebt en je afbeelding wordt dan ingevoegd.
(letop: plak de link alleen als het invoerveld leeg is OF als de standaardtekst "http://" geselecteerd is.
Doe je dat niet dan zal de link verminkt zijn en niet werken.)


Peter

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2011, 13:04:54 »
Citaat
Als je het bericht vervolgens weer leest, en rechtsklikt op de bijlage, klik dan op "Koppelingslocatie kopiëren".

Zie bijlage; als ik rechts klik op bijlage, zie ik alleen zoals bijlage ??
 
Groet Dezy

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #23 Gepost op: 12 januari 2011, 14:28:10 »
Al lezende op het computerforum kom ik ook nog op de volgende vraag (knap staaltje Peter met dat 001 bestand!!):
 
Als ik in de zoekmachine "create NZB" doe, krijg ik niet het kader met "openen met" (zie bijlage) maar ik krijg kader met "zoeken" of  "opslaan". Zo gaat het natuurlijk ook maar het is prettig als ik in de zoekmachine meteen het kader "openen met" krijg.
 
Bij rechts klikken op NZB bestand, zie ik in "standaard programma selecteren" niet het programma Grabit staan bij aanbevolen programma's. Ik kan wel bladeren naar andere programma's (Program Files X86 waar Grabit staat) maar wat moet ik dan precies aanklikken en is dit de juiste manier? Als ik in het configuratiescherm kijk bij "een bestandstype aan een programma koppelen", zie ik geen .bsn extensie staan.
 
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik in de zoekmachine bij "create NZB" meteen het kader "openen met" krijg zoals in de bijlage?
 
Dank nogmaals. Gr Dezy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2011, 20:10:23 »
Hoi Dezy,
 
Citaat
  Citaat
Als je het bericht vervolgens weer leest, en rechtsklikt op de bijlage, klik dan op "Koppelingslocatie kopiëren".
   
Zie bijlage; als ik rechts klik op bijlage, zie ik alleen zoals bijlage ??
Sorry, ik gebruik FireFox als browser.
Zo te zien gebruik je Internet Explorer. Na de rechtsklik, klik dan op "Snelkoppeling kopiëren":


Je krijgt dan de volgende melding:

Plak de snelkoppeling in het invoerveld en klik op OK.

 
Wat betreft dat NZB. Daar heb ik geen ervaring mee. Daar kunnen de meelezers vast een antwoord op geven.
 

groeten, Peter
 
 
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2011, 20:21:06 door Peter »

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grabit download bestanden met .bin extensie ??
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2011, 19:26:43 »
Even een testje om een eerdere afbeelding toe te voegen. Weet nu wat ik niet goed deed. Ik moet in eerste instantie de afbeeldingsgrootte aanpassen zodat de afbeelding minder kB's heeft. Bedankt Peter. Films met Grabit binnenhalen, uitpakken en openen/afspelen gaat nu prima.
 
 
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2011, 19:33:34 door Dezy »