Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:30:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVD station werkt niet  (gelezen 15447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
DVD station werkt niet
« Gepost op: 22 januari 2011, 14:54:00 »
Hallo bollebozen,
 
Ik heb een vraagje: achter de pc van een kennis zittende blijkt dat zijn DVD-RW wel audio maar geen video ziet. Als ik een DVD in het station stop, reutelt hij een aantal keren alsof hij iets aan het zoeken is maar staakt na een paar minuten de diverse pogingen. Normaal gesproken zie je ook in de Verkenner de naam van de DVD maar daar gebeurt niets. Het station openklikkende, verscheen een leeg veld. Ik heb nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd, ik heb de DVD uit Apparatenbeheer verwijderd en na een herstart  weer opnieuw laten installeren maar niets helpt. Ik ben nu zover dat ik geen leeg veld meer zie maar de melding dat er een schijf in het station gedaan moet worden. Die schijf zit er uiteraard in.
Het betreft een Optiarc AD-5200 .  Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Groeten, Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD station werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2011, 16:40:43 »
Hoi Don,

Controleer de bios-instellingen voor dit apparaat eens.
Audio DVD's doen het na herinstallatie van de drivers nog steeds of nu ook niet meer?
Ik neem aan dat de video DVD's in een andere computer wel afspelen.


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: DVD station werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2011, 16:49:37 »
Hoi Peter,
 
Bios? Hmm. Daar had ik nog niet gekeken. Te lang in Spanje gezeten.  :angel:  Had ik aan moeten denken. Ik ga dat binnenkort doen en laat wat weten.
Wat de audio betreft had ik informatiever moeten zijn. Alle audio werkt zolang het maar een CD is en geen DVD .  Groeten, Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: DVD station werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2011, 19:41:29 »
Peter, ik heb de pc inmiddels bij me thuis. Tijdens opstarten en in de Bios wordt de DVD gewoon herkend. Ik heb de Bios naar default gezet maar dat mocht niet baten. In de Verkenner wordt het station ook gewoon herkend als een DVD RW station. Echter bubbelklik op het pictogram, met of zonder DVD schijf in het station levert alleen een leeg veld op. Met CD wordt de Audio direct herkend en speelt de muziek af via de WMP.  In Apparatenbeheer is ook alles OK.
Ik ben gaan googelen op het probleem en kom op allerlei helpsites terecht waar veel nonsens wordt verteld. Schiet niet op. Heb jij (of anderen) nog een lampje wat gaat branden? Het ding zou natuurlijk ook gewoon defect kunnen zijn maar die mogelijkheid accepteer is pas als allerlaatste optie;-)
Groeten, Don
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD station werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2011, 23:17:34 »
Hoi Don,

Vermoedelijk heeft die DVD-player 2 lasers, 1 voor CD's en 1 voor DVD's. Die laatste kan defect zijn of vuil. Misschien dat een schoonmaakbeurt nog verbetering geeft.


Peter

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: DVD station werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2011, 16:56:39 »
Hoi Peter,
Een schoonmaakbeurt heeft helaas niks geholpen dus ik ben er uiteindelijk maar van uit gegaan dat het station defect was. Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht en geplaatst en de kennis zit al filmpjes te kijken  :-\   Het was er nog een met klassiek IDE aansluiting waarvan er nog maar 1 op de plank lag bij een electronicashop die met een M begint... Een ook nog duurder dan de stations met de huidige aansluting.
Maar goed, het draait weer. Bedankt voor je tips. Don