Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:01:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: CD-Drive werkt niet naar behoren  (gelezen 14237 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
CD-Drive werkt niet naar behoren
« Gepost op: 30 januari 2011, 12:54:51 »
Goede morgen,
 
Ik heb een HP Pavillion dv9000 en na het her installeren van Windows 7 werkt de CD-drive niet meer naar behoren.
Heb geprobeerd de drivers ed van HP te krijgen, maar zit buiten de garantie periode; dus geen help en op hun site is niets te vinden.
Onder apparaatbeheer wordt de drive weer gegeven als "slimtype DVD A DS8AZH ATA device" "dit apparaat werkt correct"
Dat laatste is echter niet waar.
Hij leest geen eigen gebrande cd/dvd's, fabrieksmatig aangemaakt werkt wel.
Muziek lezen en weergeven; prima, maar opslaan op de harddisk is no go.
Back-up maken lijkt oké, maar kan daarna niet uitlezen etc etc
 
Wie kan mij helpen, want de opmerking "koop een nieuwe brander/reader"gaat me te ver.
Voor de herinstallatie was alles oké
 
Bedankt voor de mogelijke oplossingen
Rob

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2011, 19:27:59 »
Welkom Rob,

Heb je de Windows7 herstel-cd gebruikt? Daarop zouden de juiste drivers moeten staan.


groeten, Peter

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2011, 21:42:53 »
Peter,
 
Bedankt voor je reactie.
 
Als je de zelf gemaakte Cd - na installatie bedoelt - is het antwoord helaas nee.
Ik heb echte wel een herstel disck van Vista, welk er voor heen op stond.
Na installatie W7 werkte alles vele maandenna behoren.
Opeens begon de laptop te vertregen en liep vast.
Kon er alleen nog inkomen met de originele W7 CD en na de herinstallatie onstond het genoemde probleem
 
Rob

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2011, 23:36:21 »
Hoi Rob,

Heb je de Vista drivers al geprobeerd?

Heb je Windows 7 opnieuw geinstalleerd of een herstel-installatie gedaan?


Peter

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2011, 12:05:46 »
Goedemiddag Peter,
 
Hoe ik precies de boel weer aan de gang heb gekregen weet ik niet meer.
Ik dacht dat ik de HP backup op de E drive had staan, maar no go en ook geen andere schijven.
Er zou 4.18Gb aan data op de E schijf moeten staan,maar als ik hem open dan geeft hij alleen maar lege mappen aan.
Is er een recoverytool welk de data kan terug halen.
Als dat lukt heb ik waarschijnlijk toegang tot de originele settings van HP onder Vista ed
 
Bedankt Rob

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2011, 20:59:50 »
Hoi Rob,

Is Windows op de E: schijf geïnstalleerd ?

Open de verkenner en rechtsklik op E:
Kies Eigenschappen, tab Extra
Voer "Controleren op fouten" eens uit.

De originele HP Backup is waarschijnlijk een herstel mogelijkheid om de computer terug te brengen naar de beginsituatie, dus met Vista.
Of dat uit te pakken is weet ik niet.


Groeten, Peter

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2011, 21:42:25 »
Peter,
 
Windows staat gewoon op C , maar de HP backup/ herstel staat op E
Heb middels de verkenner geprobeerd te controleren op fouten, maar deze optie is niet beschikbaar
 
Rob

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2011, 22:17:21 »
Hoi Rob,

Citaat
maar deze optie is niet beschikbaar
Open de verkenner en open E:
Maak een screenshot ervan en post die als .JPG in een bijlage


Peter
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2011, 23:36:48 door Peter »

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2011, 23:26:22 »
Peter,
 
Ik heb even gezocht op het internet en daar kwam ik een verhaal tegen over mijn type drive en hoe het probleem moet worden opgelost.
Hiervoor moest ik het register in.
Ik moest daar onder HKEY_LOCAL_MACHINE en via SYSTEM naar CURRENT CONTROL SET
Ik vind echter onder system control set 1, control set 2, current control set.
Deze bevatten allemaal de zelfde data betreffende de dvd speler.
Kan dit het probleem van de niet lezende DVD veroorzaken?
DVD's waar wat opstaat worden weer gegeven als zijnde leeg en de ruimte als volledig beschikbaar
 
Rob

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2011, 23:38:15 »
Rob,

Citaat
Ik heb even gezocht op het internet en daar kwam ik een verhaal tegen over mijn type drive en hoe het probleem moet worden opgelost.
Kun je de link geven zodat we het bericht kunnen lezen.


Peter

Offline robertus
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2011, 14:25:51 »
Ronald,
 
Ik ben enige tijd uit de lucht geweest van wege mijn werkzaamheden op zee.
Heb gisteren het probleem opgelost.
Kwam een oude versie van "Nero Ahead"tegen (2003) en daar stond op de schijf het programma "Ahead InCD EasyWrite Reader"
Nadat ik dit geinstalleerd had, zijn mijn problemen over en wordt alles weer gelezen.
 
Bedankt voor de assistentie.
Rob

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: CD-Drive werkt niet naar behoren
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2011, 23:11:44 »
Hoi Rob,

Mooi dat het is opgelost! En dank je dat je nog even liet weten hoe je dat hebt gedaan. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence