Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:23:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7  (gelezen 22360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willy222
  • Gast
HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Gepost op: 31 januari 2011, 19:27:34 »
Beste mensen,
 
Ik heb een HP Windows 7 computer gekocht maar mijn oude HP LaserJetprinter 4L kan ik er niet op aansluiten. Wie kan mij daarbij helpen.
 
Groet,
 
Willy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2011, 19:30:20 »
Welkom Willy,

Citaat
Ik heb een HP Windows 7 computer gekocht maar mijn oude HP LaserJetprinter 4L kan ik er niet op aansluiten.
Hoe bedoel je dat? Lukt de installatie van de drivers niet of gaat het fysiek niet, dus qua bekabeling?


groeten, Peter

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2011, 19:33:37 »
Beste Peter, Ik heb een kabel die mijn oude printer met de USB-poort van de computer verbindt maar maar er komt geen testpagina uit en ik krijg fout-meldingen. Ik ben er al ruim een week mee bezig.
Willy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2011, 19:38:20 »
Hoi Willy,

Citaat
Ik heb een kabel die mijn oude printer met de USB-poort van de computer verbindt maar maar er komt geen testpagina uit en ik krijg fout-meldingen.
Probeer eerst, zonder USB kabel, lokaal op de printer een testpagina te printen. Werkt dat wel?
Welke foutmeldingen krijg je precies?


Peter

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2011, 19:40:45 »
Peter, je hebt het over driverssssssss. Bedoel je daar de printer mee, dus driver? Willy

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2011, 19:43:13 »
Peter, Ik kan niet printen. De printer heeft een oude aanlsuiting, geen USB-aansluiting. Er moet dus wel een kabel tussen naar de computer. Ik weet niet hoe ik een testpagina moet uitprinter zonder dat de printer verbonden is met de computer. Ik heb nauwelijks kennis van computers etc.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2011, 19:54:23 »
Willy,

Citaat
De printer heeft een oude aanlsuiting, geen USB-aansluiting.
Heeft de printer deze aansluiting?

(waarschijnlijk de onderste op deze foto)


Peter

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2011, 19:58:18 »
Ja de printer heeft een oude aansluiting. Ik heb een kabel gekocht met zo'n aanslui-ting aan de ene kant en een USB-aansluiting aan de andere kant voor de computer. HP stelt dat zij die kabel niet ondersteunen.
Ik kan de printer wel toevoegen maar ik kan niet printen. Krijg allerlei foutmeldingen b.v. active directory domain services is momenteel niet beschikbaar. Ik weet niet wat dat betekent. Meestal krijg ik een melding dat er een document in de wachtrij staat. Als ik die verwijder, print de printer nog niet.

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2011, 20:01:19 »
Ja de onderste inderdaad.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2011, 20:03:40 »
Willy,

Mogelijk moet je dan eerst een driver voor dat USB<>PARALLEL kabeltje installeren.
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar hier staat een hele lijst van berichten over je probleem:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-networking-and-wireless/HP-LaserJet-4L-printer-cannot-print-from-Windows-7/m-p/186606

Citaat
Ik weet niet hoe ik een testpagina moet uitprinter zonder dat de printer verbonden is met de computer.
Zet de printer uit. Druk 1 van de knoppen in, hou die ingedrukt en zet de printer dan aan. Als het printen begint kun je de knop loslaten.


Peter

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2011, 20:39:45 »
Dank je voor de tips Ik heb inderdaad ook een cd-'tje bij die kabel gekregen. Juist ja. Daar komen de testpagina's  :(  Het waren er 26. Bij de 27e wilde ik al die testpagina's weer in de papierlade stoppen omdat ik niet wist hoeveel er nog zouden komen. Ik trok de lade er uit en toen blokkeerde het laatste blaadje. Als ik het nu weer probeer komt er geen testpagina meer uit en krijg ik ook weer een foutmelding als ik een document probeer te printen. Bij het afdrukken komt er status: niet actief te staan.
 

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2011, 20:43:48 »
Ik krijg nu weer de melding die ik steeds krijg nl. dat er documenten in de wachtrij staan. Als ik die verwijder en het opnieuw probeer, lukt het weer niet. HP heeft mij gemaild dat ze de kabel niet ondersteunen. Toch zijn er mensen bij wie het wel gelukt is. Hoe kom ik verder? Willy

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2011, 20:58:00 »
Hallo Willy,

Ik ken die kabels. Die werkten onder Windows XP en onder Linux zonder verder gezeur of drivers. Wel had ik zo nu en dan dat hij de verkeerde USB poort te pakken had. Maar het is al weer lang geleden en die printer is helaas kapot gegaan. Jammer, die 4L was een lief printertje.

Hoe het in Windows 7 eruit ziet weet ik al helemaal niet. De dames hier zijn nog content met XP en Vista hebben we fijn overgeslagen. Het staat me bij dat je een USB 001 en 002 printerpoort had. Daar viel ergens in de configuratie uit te kiezen en dat was het dan.

Gezien wat jij zegt dat er gebeurt komt het overeen met wat ik destijds had met de verkeerde poort.

Misschien geeft dit toch een setje in de goede richting.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2011, 21:01:30 »
Hoi Willy,

Deze installatie-procedure staat bijna achteraan de eerder gegeven pagina:
Citaat
  Exact same problem here.  I'm not sure if my USB-to-Parallel cable is from Cables Unlimited, but that cable driver seemed to work.  Thanks for the solution!  Here is what I did:
 
Step 1: Download and install USB-to-Parallel Cable driver from Cables Unlimited web site
http://www.cablesunlimited.com/products/Prod_Individual3.aspx?groupcode=I3325
Step 2: Install printer driver via Windows 7 "Add Printer Wizard".
Step 3: Select Local Printer
Step 4: Select USB001 (Virtual printer port for USB).
Step 5: When prompted for the printer driver, click "Windows Update".
Step 6: Wait several minutes for list of printer drivers to be updated.
Step 7: Select "HP" from the Manufacturers list.
Step 8: Select "HP LaserJet 4L" from the Printers list (you will also see other variants in the list such as LaserJet 4 and LaserJet 4M, etc).
Step 9: Wait a minute or two for the printer driver to install.
Step 10: Print a test page and you are done!
 

Lukt het daarmee?


Peter

Willy222
  • Gast
Re: HP LaserJet 4L printer aansluiten op Windows 7
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2011, 21:14:46 »
Hartelijk dank voor alle adviezen. Het lukt niet. Ik heb die stukjes ook gelezen. Ik had een andere kabel gekocht, van Anera, van 19 euro. Ik noemde de kabel van Cables Unlimited maar de man van de computerwinkel zei: een kabel is een kabel. Als ik het met mijn kabel probeer, lukt het niet. Ik weet ook niet precies wat poort 1 en poort 2 is. Bij beiden lukt het niet. Ik heb een USB naar Parallelkabel, USB Rev.1.1.
Moet ik het dan maar zo laten? Dat kan ik niet uitstaan want die printer is een prima printer. Willy