Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

363 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:41:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Software babbelt  (gelezen 16583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Software babbelt
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2011, 12:49:03 »
Hallo Peter,

Nee, ik gebruik het niet meer. Een programma dat als middel erger is dan de kwaal - je begrijpt wat ik daarmee bedoel.
Ik gebruik nu Comodo, de gecombineerde Firewall/AV versie en dat bevalt me vooralsnog uitstekend. Het is gratis bovendien en 'gevaarlijk' surfen doe ik niet.

De reden van mijn eigenlijke post was dat ik van een onlangs overleden jeugdvriend al zijn software + aanhang heb geërfd en  uit piëteit heb ik daarna (na het kopiëren van de voor mij interessante bestanden) zijn harde schijven naar de eeuwige jachtvelden geholpen. 
(met een lasvlam stuk gesneden). Dat had ik beter niet kunnen doen. De betrokken (voor mij interessante) programmatuur is gekoppeld aan de pcnaam/registratie. Ik heb er nu verder niet zoveel problemen mee, maar het is een onmiskenbaar feit dat veel software feedback verstuurt naar de botnetten van de licentiehouders. Ik zie dat als een inbreuk op privacy terwijl de it kant daar een tegenovergestelde mening over heeft.
Op vakbeurzen kan ik ze (software-leveranciers beroepsgroep) aan hun lange oren trekken, gedurende de 18 jaar dat we met deze groep van software leveranciers werken zijn ze van piepklein naar héél groot gegroeid.
Vroeger had je als gebruiker nog een zekere inbreng die nu volledig is verdwenen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Software babbelt
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2011, 13:29:59 »
Hoi zzp1,

Citaat
(met een lasvlam stuk gesneden)
Dat overleeft inderdaad geen bitje.


groeten, Peter

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Software babbelt
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2011, 14:21:36 »
Het is plezierig om met jullie te discussieren.
De komende overstap naar W7 en 64 bits zal ook de nodige problemen geven. De hardware heb ik nog niet, het zal vermoedelijk een topeind laptop of portable desktop worden. Maar dat wordt dan een ander topic.