Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

358 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 17:03:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met MS Internet Explorer 9  (gelezen 13412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Problemen met MS Internet Explorer 9
« Gepost op: 15 februari 2011, 21:01:36 »
Op mijn Windows 7 computer gebruik ik al maanden de Internet Explorer 9. Deze browser werkt prima, maar vandaag kwam ik een probleem tegen dat ik NIET kon oplossen, vandaar mijn vraag aan dit forum. Vandaag wilde ik nl. een MP3 geluidsfragment dat op een bepaalde website staat beluisteren. Maar dat werkte NIET, want in plaats van geluid kwam er waarschuwingsscherm waar iets opstond over problemen met de Mime-configuratie of zoiets dergelijks (zie mijn bijlage met schermprint). Mijn vrouw heeft een laptop met IE8 en daarmee kon ik dat MP3-bestand WEL beluisteren! Op mijn computer heb ik ook een Opera, een Google Chrome en een Firefox browser staan. Ja, en als ik die browsers gebruikte, kon ik datzelfde MP3-bestand ook beluisteren. Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van is? Kan het zijn dat mijn IE9 browser misschien ergens een verkeerde instelling aan- of uit heeft staan? Ik hoop dan ook dat iemand mij kan vertellen wat de oorzaak is van dit problem. Tussen twee haakjes, eerst had ik de Bèta-versie van IE9 (die dat MP3 bestand trouwens ook niet hoorbaar kon maken), maar juist vandaag kwam via de Windows Update de normale versie van IE9 binnen en die werkte dus ook niet. (Ook niet via de z.g. compatibliteitsweergave!). Wie kan dit probleem oplossen? Ben Hanegraaff

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2011, 21:16:47 »
Hallo Ben,

Citaat
want in plaats van geluid kwam er waarschuwingsscherm waar iets opstond over problemen met de Mime-configuratie of zoiets dergelijks
Wat gebeurt er als je vervolgens op Ja klikt?

Hoe speelt IE8 het bestand af, met een QuickTime plugin?


groeten, Peter

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2011, 21:24:20 »
Beste Peter,
Als ik dan op "Ja" klik dan verschijnt het volgende schermbeeld: Zie bijlage ...
Ben

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2011, 21:29:23 »
Peter, sorry ik had je vorige vraag te snel gelezen! IE8 (op de laptop van mijn vrouw) speelt het bestand af via de "Windows Mediaplayer" Ben

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2011, 21:39:17 »
Hoi Ben,

Citaat
Als ik dan op "Ja" klik dan verschijnt het volgende schermbeeld:
Probeer eens de Quicktime Player te installeren:
http://www.apple.com/nl/quicktime/download/

Let wel, deze IE9 RC is nog in ontwikkeling.


Peter

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2011, 21:56:17 »
Peter, die QuickTime player heb ik gisteren al gedownload en die werkt prima! Want met al die andere browsers (Google Chrome, Firefox en Opera) werkt die QuickTime player nl. wel perfect op mijn computer. En volgens mij is IE9 nu ook uit-ontwikkeld want juist VANMORGEN kreeg ik een IE9 update van MS waar het woordje Bèta NIET meer bijstond (gisteren stond dat er nog wel bij). Groetjes, Ben

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2011, 22:14:55 »
Peter, Nog even dit: de IE9 browser die ik nu heb is geen Bèta versie meer, maar een zg. RELEASE CANDIDATE, ja en dat is waarschijnlijk toch iets anders dan de "final version" van IE9. Dus Peter ... ik denk dat je gewoon gelijk had toen je schreef dat de "final version" van IE9 nog niet beschikbaar is. Groetjes en bedankt voor je reacties tot dusver, Ben

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2011, 22:17:07 »
Hoi Ben,

Citaat
En volgens mij is IE9 nu ook uit-ontwikkeld want juist VANMORGEN kreeg ik een IE9 update van MS waar het woordje Bèta NIET meer bijstond
Na een beta versie wordt meestal overgegaan op Release Candidate (=RC), eventueel gevolgd door een nummer. Dat betekend dat de voltooiing van het product naderd maar nog niet volledig is: de puntjes moeten nog op de i gezet worden.
 
Controleer de versie van de Adobe Flash Player Plugin.
Dat gaat handig via deze site: http://www.playerversion.com/
Daar zie je ook gelijk de nieuwste versie.

Heb je een oudere versie, de-installeer die dan eerst en herstart je computer
Download en installeer daarna de nieuwste versie: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Lukt het nu wel?


Peter
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2011, 22:28:44 door Peter »

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2011, 22:37:32 »
Nee Peter, helaas ... die allernieuwste FP had ik al op mijn computer staan en toch lukt het IE9 (in tegenstelling tot al die andere browsers) niet om dat MP3 bestand af te spelen! Dus ik denk dat dit probleem gewoon te maken heeft met een nog niet opgeloste FOUT in IE9. Groetjes, Ben

hanegraaff
  • Gast
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2011, 09:52:35 »
Beste Peter, vanmorgen heb ik dat probleem met IE9 toch kunnen oplossen en weet je hoe? Gewoon door Quicktime van mijn computer te verwijderen! Want als ik nu op die website met dat MP3-bestand klik, wordt het geluidsfragment afgespeeld met de Windows Media Player ... In ieder geval nog bedankt voor de moeite die je hebt gedaan om mijn probleem op te lossen! Ben Hanegraaff

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met MS Internet Explorer 9
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2011, 19:34:56 »
Hoi Ben,

Citaat
Gewoon door Quicktime van mijn computer te verwijderen!
Oke, waarschijnlijk was dus Quicktime de standaard player voor .MP3 bestanden. Nu je Quicktime verwijderd hebt heeft WMP ze met succes geopend.

Netjes opgelost. Bedankt voor de feedback.


Peter