Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:24:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe groot, jouw monitor?  (gelezen 20133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Hoe groot, jouw monitor?
« Gepost op: 7 november 2009, 22:35:39 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:28-12-2008
 Aan:AllenMsgID:4118.1
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Melding van ForumInfoStats :
Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.



Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:28-12-2008
 Aan:AllenMsgID:4118.2
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Goedemorgen! ,

Ik ging in de Kerstvakantie op zoek naar een paar nieuwe monitoren.Tot mijn verbazing waren 14 inch monitoren er niet meer. Zelfs niet voor een dumpprijs. Ook de 17 inch categorie had maar een beperkte keuze.

Zo werd het dus een 19 inch breedbeeld exemplaar van Acer voor 99 euro met 5 ms response tijd. Erg net prijsje, vind ik. Het pastte gelukkig allemaal ook net op onze PC hoek.

Dat brengt me op deze poll. Hoe groot is jouw joekel of ben jij tevreden met een 15 inch of kleiner schermpje, net als ik?
Voor mijn dochter kocht ik trouwens een 19 inch gamers scherm. Dat kostte wel 60 tientjes meer. 2 ms response tijd  en een prachtig beeld. Ja, dat zie je er wel aan af en de game loopt aan alle kanten veel mooier.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PeterDatum:28-12-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4118.3
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

>>Hoe groot, jouw monitor?<<
Zolang mijn 17" CRT monitors het goed doen, blijven ze gewoon staan. Daarna zal het wel 19" worden.

Laatst een PC monitor geinstalleerd, daar zat een extra DVI kabel bij. Zijn je nieuwe monitors daar ook mee voorzien en gebruik je het?


groeten, Peter



Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-12-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4118.4
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Bij ons hebben we een hele kudde TfT monitoren variërend van piepklein (10 inch op de Asus EeePc van mijn vrouw) tot klein (de 12 inch Thinkpad van dochterlief) tot groter (17 inch 3:4 voor zoonlief), tot groterder (2x 2x 17 inch dualhead op mijn werkpaard en de TD), tot groterderder (22 inch breedbeeld op de Vista testbak) tot groterderst (42 inch breedbeeld plasmascherm op de multimedia pc in de huiskamer, deze dient ook als tv).
Het hangt er maar vanaf wat je er mee doet. Mijn vrouw is enorm content met dat kleine Eee geval omdat het ding zo portable is als de pieten, ikzelf zou nimmer met minder dan 2 schermen willen werken, en in de huiskamer is het geweldig om foto's en films op die joekel met z'n allen te bekijken.
Heb hier ook nog een Matrox Triple Head2Go kastje liggen met 3 x 19 inch monitor er aan, maar die is voor een klant. Erg handig ding, kan je zelfs een notebook mee omtoveren tot een superbreedbeeldmonster met een resolutie van 3840*1024. Is gewéldig om mee te werken, drie onafhankelijke desktops en een zee aan glas. Dus als mijn twee Samsung 17 inchers het ooit eens begeven, wordt het ook 3x19 inch met zo'n kassie.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:28-12-2008
 Aan:PeterMsgID:4118.5
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Peter,

>> daar zat een extra DVI kabel bij. Zijn je nieuwe monitors daar ook mee voorzien en gebruik je het? <<

Die gebruiken we inderdaad. Niet dat ik nou kan zeggen dat ik het verschil kan merken op het goedkope scherm. Je moet met de tijd mee, nietwaar?

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:28-12-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4118.6
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Matrox Triple Head2Go <<

Dat is geweldig! Ze kosten wel een lieve duit, maar dan heb je ook wat.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:31-12-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4118.7
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

20 inch, namelijk de Samsung SyncMaster 206BW.

Groet,

Maurice


Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Anthony Hazelaar (Sysop)Datum:31-12-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4118.8
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

Ik heb nog altijd een IIyama 19 inch Vision Master Pro 454. Kostte me een klauw met geld toendertijd maar hij bevalt me prima!
Voordelen zijn de ingebouwde speakers, een ingebouwde 4-poorts USB hub en zelfs een uitgang voor een koptelefoon.
Nadeel: een CRT dus het ding is nogal groot.
Ik ben mij al aan het orienteren naar een 22/24 inch TFT, maar het nadeel bij mij is dat ik veel aan fotobewerking doe (retoucheren e.d.) en ik dus de échte 16,7 milloen kleuren nodig heb. En die dingen zijn nog altijd wat prijzig.
Maar zolang de IIyama het nog doet, blijf ik er mee werken.

Anthony





Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:31-12-2008
 Aan:Anthony Hazelaar (Sysop)MsgID:4118.9
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Anthony,

>> de échte 16,7 milloen kleuren nodig heb <<

Ik ben de laatste tijd aardig met fotografie bezig. Die standaard TFT monitoren zijn inderdaad een crime. Op elk scherm ziet het er weer anders uit.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Anthony HazelaarDatum:01-05-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4118.10
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hé Just,

Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Op kantoor zijn we bezig met het vervangen van PC's en beeldschermen. Voor de PC's die met grafische toepassingen werken, had ik 22 inch breedbeeld monitoren uitgezocht.
Dát had ik dus niet moeten doen... Ik zat afgelopen dagen uren achter die beeldschermen om de PC's in te richten en werd steeds jaloerser op die mooie, grote monitoren.
Kortom, woensdag even thuis wat maten opgenomen en vervolgens een telefoontje gepleegd naar onze leverancier.
En vandaag kon ik hem ophalen, een 24 inch breedbeeld scherm, de HP LP2475w, native resolutie 1920 x 1200.
Cool! En groooot!
't Is even wennen, want ik krijg bijna nekpijn van het hoofd heen en weer bewegen... nah, geintje. Maar het is wel zeer pretiig werken. Gestoken scherpe afbeedlingen en met mooie heldere kleuren.
Mag ook wel, want het ding kostte een lieve stuiver. Ach, zo nu en dan moet je jezelf verwennen. En behalve een kapitaal aan kattenvoer per jaar <LOL> geeft ik verder toch al niet veel uit.
En foto's bewerken met Paint Shop Pro is nu een stuk aangenamer geworden.  

Anthony



Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:01-05-2009
 Aan:Anthony HazelaarMsgID:4118.11
 Onderwerp:Hoe groot, jouw monitor?Forum:ws-nlcomputer
Hallo Anthony,

>> En vandaag kon ik hem ophalen, een 24 inch breedbeeld scherm <<

Veel plezier met dit prachtige scherm!!

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog