Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

370 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 14:27:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 3 devices op 1 kabel  (gelezen 6755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
3 devices op 1 kabel
« Gepost op: 7 november 2009, 22:37:57 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:23-01-2009
 Aan:AllenMsgID:4143.1
 Onderwerp:3 devices op 1 kabelForum:ws-nlcomputer
Hoi All,
Nog een vraagje as ut ff mag:

Een kennis van me kocht een nieuwe pc en ik heb als dank voor bewezen diensten de oudere mee naar huis mogen nemen. Er is een paar jaar geleden een nieuw moederbord ingebouwd met AMD 64 Athlon 3500+ processor. De kennis weet niet wat hij weggaf want het ding gaat als een speer.  (is dat bekend van de AMD 64 Athlon 3500+ processor?)

Op het moederbord zit slechts 1 aansluiting voor HD en DVD en de floppydisk gaat met een smallere flatcable naar een andere input.
Vraag: is het mogelijk om met een 4 delige flatcable niet de huidige 2 apparaten maar 3 apparaten met elkaar door te lussen? Dus dvd-rw --> cd-rw --> harddisk --> moederbord. De cd-rw zit wel in de toren maar is niet aangesloten. Toen het moederbord destijds werd vernieuwd, werd erbij gezegd dat de cd-rom defect was, maar ik geloof er niks van. Kortom, kan die cd-rom (of een andere) nog geintegreerd worden?
Gr. Don 


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-01-2009
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:4143.2
 Onderwerp:3 devices op 1 kabelForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Nog een vraagje as ut ff mag: <<
Tuurlijk mag ut.

>> (is dat bekend van de AMD 64 Athlon 3500+ processor?) <<
Dat is een redelijk snelle jongen, maar de hedendaagse processoren (Intel Core 2 Duo, Quad, I7 en Amd Athlon X2 en Phenom, ) lopen er al weer cirkeltjes omheen met twee vingers in hun neus.

>> Vraag: is het mogelijk om met een 4 delige flatcable niet de huidige 2 apparaten maar 3 apparaten met elkaar door te lussen? <<
Nee DàGaNie. Een Ide poort (en die pc heeft er slechts een) kan twee apparaten (een master en een slave)  bedienen, meer niet.
Je zou kunnen kijken naar een Ide insteekkaartje. Er zitten op het moederbord waarschijnlijk 2 of meer Sata poorten. Je zou met een Sata->Ide converter ook het probleem op kunnen lossen.

Houd overigens wél in de gaten dat je tegenwoordig al een Cd/DvD lezer/brander koopt voor 20 euro of zo, en dat die converters / insteekkaartjes meestal duurder zijn.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:23-01-2009
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4143.3
 Onderwerp:3 devices op 1 kabelForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Bedankt weer voor de reply.

>>Houd overigens wél in de gaten dat je tegenwoordig al een Cd/DvD lezer/brander koopt voor 20 euro of zo, en dat die converters / insteekkaartjes meestal duurder zijn.<<
Ik zie op Internet die converters aangeboden voor 7 euro en zo. Is dit OK? :
http://www.bluepc.nl/converters-c-73.html
Gr. Don
 


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-01-2009
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:4143.4
 Onderwerp:3 devices op 1 kabelForum:ws-nlcomputer
>> Ik zie op Internet die converters aangeboden voor 7 euro en zo <<
Een sata naar Ide converter kost daar 9,95 ex. verzendkosten. Maar je hebt ook een sata kabeltje nodig, dus voor 14,40 ex verzendkosten ben je rond. Dus daar ka je je geen financiële buil aan vallen dunkt mij.
Maar ik zou zelf kiezen voor een nieuwe Sata brander + kabel, kost een paar centen meer, en dan werkt het wel zonder risico en waarschijnlijk een stuk sneller dan dat oude ding (als die het nog doet).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage