Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

195 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:00:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: windows 7 tijd en verbindings problemen  (gelezen 15406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline brw martijn
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
windows 7 tijd en verbindings problemen
« Gepost op: 27 februari 2011, 13:28:39 »
Beste forum gebruikers,

sinds vorige week heb ik een nieuwe netbook met win7 erop.

Nu zit ik met een paar probleempjes.

1, De tijd loopt niet goed, als ik hem uit zet dan gaat die gewoon door met de tijd waar ik hem uitzetten.

2, Op het moment dat de computer in slaapstand gaat dan verbreekt die het netwerk (internet) verbinding (RJ45 aansluiting). Ik krijg hem dan wel weer zover aan de gang dat die zegt dat die verbinding heeft dus GEEN X in het netwerkcentrum. maar als ik internet op wil gaan dan zegt die geen verbinding.


 

Iemand oplossingen?

het is win7 starter (nog wel, wil gaan upgraden)[

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: windows 7 tijd en verbindings problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2011, 14:48:48 »
Beste Martijn,
Citaat
1, De tijd loopt niet goed, als ik hem uit zet dan gaat die gewoon door met de tijd waar ik hem uitzetten.
Dat is inderdaad vreemd. Normaal wordt de interne klok gevoed door de bios batterij als de computer uitstaat. Als je rechts klikt op de tijd kun je de instellingen selecteren. Staat daar misschien een mogelijkheid om de systeemtijd te selecteren?
Citaat
2, ... die verbinding heeft dus GEEN X in het netwerkcentrum. maar als ik internet op wil gaan dan zegt die geen verbinding.
Als het je browser is die deze melding geeft, druk dan eens op F5 om het scherm te vernieuwen. Heb je dan wel verbinding?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit