Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

194 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:08:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internet ineens weg na kapotte TV  (gelezen 11481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Internet ineens weg na kapotte TV
« Gepost op: 3 maart 2011, 21:52:43 »
Hallo allemaal,

Vanmiddag is onze TV geimplodeerd, en direct daarna viel internet ook uit. Eerst dus de computer(s) opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Toen de router en de modem gereset, maar ook dit hielp niet. Vervolgens hebben we Ziggo gebeld, maar de helpdesk zei dat 'ie onze router gewoon kon zien - geen probleem voor hun, dus. Daarna hebben we nog geprobeerd een computer rechtstreeks aan de modem te hangen, maar het probleem is er nog steeds.

Nu is mijn vraag: wat kan er aan de hand zijn? Is er iets met de modem, de router... of is er een ander probleem? Het gaat hier trouwens om zowel het draadloos- als kabelinternet.

Groetjes, Nils

PS: Het kan zijn dat ik pas laat reageer... ik moet dan ook naar de buren gaan om op het internet te kunnen.
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2011, 21:58:05 door Nilscollection »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internet ineens weg na kapotte TV
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2011, 22:12:11 »
Hoi Nils,

Zat de TV met een kabeltje vast aan de router enof modem van Ziggo?
Kun je wel met een vaste netwerkkabel naar de router enof modem?
Haal alle onnodige kabels van de router en modem en probeer eerst of je in de router kunt middels een netwerkkabel.


groeten, Peter

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Internet ineens weg na kapotte TV
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2011, 08:43:51 »
Hallo allemaal,

We hebben het probleem uiteindelijk toch kunnen oplossen. De router én modem een nachtje zonder stroom laten staan en vervolgens eerst de modem rustig laten opstarten. Daarna de router stroom gegeven en voilà, het internet doet 't weer. Modem zal wel van slag geweest zijn na die piek, denk ik?