Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:14:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10  (gelezen 14647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10
« Gepost op: 8 maart 2011, 08:56:43 »
Hallo,
Nou ik dacht laat ik dat eens doen dat upgraden vanuit de updatemanager,nu 12 uur later is die nog steeds bezig.
Na ongeveer 20 minuten is m´n beeldscherm op zwart gegaan met alleen de muisaanwijzer nog zichtbaar dus ik zie niks van wat er gebeurt.
Wat mogelijk kan zijn is dat er te weinig vrije ruimte is en er steeds van het werkgeheugen naar de harde schijf heen en weer geschreven moet worden.512 Mb geheugen en de vrije ruimte weet ik niet zo...denk toch nog wel aardig wat 500-1000 Mb(1 Ghz processor)


Hoe lang gaat dit nog duren,weken?


Groet,Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2011, 11:13:10 »
Maar ik had dat probleem daarvoor met updaten ook al gehad,dat m´n scherm op zwart ging.
Met veel moeite hem toen weer kunnen herstellen dat de updatemanager geen foutmeldingen gaf bij uitvoeren.
Denk dat er het nodige mis is.
Heb hem nu maar opnieuw opgestart en heel even zag ik beeld van hoe het was bij afsluiten denk ik nl een updatmanager in beeld met een oranje balk ergens halverwege van het installeren,en dat na 15 uur dat zou toch niks geworden zijn.


Ubuntu start nog wel op,heb al wat gebroken pakketten hertseld.


Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2011, 19:59:31 »
Ha Paul,

Ik heb laatst de oude Desktop in mijn knutselschuur op Ubuntu 10.10 gezet. Hij stond nog op 10.4. Ik heb nog getwijfeld om het ook automatisch te laten gebeuren. Maar daar heb ik toch maar van afgezien.

Als ik jouw ervaring zo lees was dat dus wellicht wel zo wijs. Toch wil ik dat nog weleens zelf meemaken. Alleen heeft dat helemaal geen haast. Minder dan ooit zou ik nu haast willen zeggen <grinnik>

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2011, 20:28:44 »
Hallo Just,
Het was ook even dat ik het voor de grap eens uitprobeerde,misschien speelt wel dat die screensaver na 10 minuten aan wil gaan maar dat er zoveel processen lopen dat er dan iets mis gaat.
Ubuntu lijkt toch wel helemaal naar 10.10 nu ,ik heb nog even zo´n herstel gedaan bij het opstartmenu om wat paketten te repareren.


Die nieuwe 11 is inderdaad wel heel anders,had je geloof ik op twitter gezegd :-)


Groeten,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Upgraden ubuntu van 10.04 naar 10.10
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2011, 20:52:23 »
Hallo Paul,

Ja, de 11.04 ziet er heel anders uit met de nieuwe Unity desktop! Maar de iso die ik haalde was echt een beta. Het draaide nog niet echt vlekkeloos.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers