Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:08:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?  (gelezen 14173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?
« Gepost op: 9 maart 2011, 22:04:13 »
Beste Forumleden,

Met deze toepassing (gratis voor privé-gebruik) krijg je de oude, vertrouwde menu's van Office 2003 weer terug. :D

http://www.howtogeek.com/howto/19323/bring-office-2003-menus-back-to-2010-with-ubitmenu/

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2011, 23:08:36 »
Hallo Ronald,

Ik heb sinds kort een Windows 7 machine met Office 2010 op het werk. Wat een puinhoop!

Het startmenu wat ordelijker inrichten? Ik zou echt niet weten hoe. In XP kan ik dat dromen. Nou is dat een officiële configuratie, dus ik bel de helpdesk. Die weten dus zelf de weg niet in Windows 7. Zucht

En dat p***** lint in Word 2010. Ik moet al die toeters en bellen niet. Voor het werk is tien knoppies zat en de rest hoogst zelden. Maar dat is ook al niet aan te passen voor zover ik nu ben.

Dat Ubitmenu heb ik geprobeerd. Er gebeurde helemaal niks. Niets te vinden. Dus die heb ik weer netjes gedeïnstalleerd. Bovendien strookte het gebruik op het werk niet erg met de (vage) voorwaarden. Heb jij het wel zien werken dan?

Inmiddels heb ik de meestnodige programma's op de Windows taakbalk gekregen. Die Jumplists zijn wel fijn. En in Word 2010 zit een soort snelstartbalk. Dat is wel redelijk. Dat lint blijft erboven staan en vreet dus onnodige schermoppervlakte.

Het ergste is nou nog dat heel de workflow heel anders gaat dan voorheen. Ik moet verschrikkelijk wennen. Zo logisch en werkbaar als Ubuntu 10.10 bij mij overkomt, zo krampachtig is daarentegen Windows 7 en Office 2010. Het is erg mooi, maar een werkpaard is niet mooi. Die moet stampen en niks anders.

Dan start ik bijvoorbeeld het afdrukvoorbeeld in Word. Het staat ineens verschrikkelijk te dansen en springen. Maar waarom? Ik kan er niet achterkomen. En die helpdesk? Zu-uhu-uchht. Alles op afstand toch? Komen niet langs, snappen het niet, kennen Office 2010 niet.

Rustig aan dus maar. Maar zoals mijn pet nu staat komt Windows 7 mijn huis niet in. En als mijn dames het zo nodig wel willen (ik ken ze) dan zoeken ze het maar fijn uit.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2011, 10:41:46 »
Hoi Just,

Bij mij werkt het wel prima! Zie screenshot, gemaakt in Word 2010:



Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2011, 15:56:56 »
Hallo Ronald,

Ja, zo had ik het ook begrepen. Maar bij mijn werklaptop werkte het dus niet. Dat zal wel iets afwijkends zijn geweest dan. Knap dat ze dat zo voor elkaar hebben gekregen.

Mijn werklaptop wordt trouwens vervangen door een nieuwe. Het lijkt erop dat de oude machine Windows 7 ook niet echt goed draaide. De machine was vlot zat als er geen kuren waren. Misschien was de videokaart dan de bottleneck, dacht ik later. We zien verder wel.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Kun je niet wennen aan het Office 2007/2010 ribbon?
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2011, 11:58:15 »
Tip: werkt het nieuwe Menu wél in Excel, maar niet in Word? Kijk dan hier:

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Word

Waarschijnlijk zie je daar 2 mappen: OPSTARTEN en STARTUP. Verplaats het bestand dat je in "STARTUP" ziet naar "OPSTARTEN" en dan werkt het wel. :)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence