Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:27:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!  (gelezen 15566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Gepost op: 21 maart 2011, 21:31:39 »
Beste Forumleden,

Je hebt er wellicht al eens iets over gehoord of gelezen: de internetadressen (IP-nummers) zijn inmiddels op. Dat betekent, dat het een kwestie van tijd is voordat er nieuwe websites zijn die niet op de 'oude' manier te bereiken zijn.

Met de 'oude' manier wordt IPv4 (Internet Protocol versie 4) bedoeld; het nieuwe protocol heet IPv6. Als jouw internetapparatuur en/of jouw internetaanbieder IPv6 niet ondersteunt, heb je dus eerdaags een probleem!

Wil je zelf testen of je al klaar bent voor IPv6? Ga dan naar: http://test-ipv6.com
Tip: neem contact op met je internetaanbieder als blijkt dat je internetverbinding nog geen IPv6 ondersteunt! De meeste internetaanbieders zijn érg lui, en komen pas in actie als hun gebruikers om IPv6 gaan vragen.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2011, 21:45:04 »
IK ben even gaan testen en het resultaat is:
 
 
Your IPv4 address on the public internet appears to be **.**.**.***
     
11/12 tests run
   
No IPv6 address detected [more info]
World IPv6 day is June 8th, 2011. No problems are anticipated for you with this browser, at this location. [more info]
You appear to be able to browse the IPv4 internet only. You will not be able to reach IPv6-only sites.
Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have no access to the IPv6 internet, or is not configured to use it. This may in the future restrict your ability to reach IPv6-only sites. [more info]
 
Your readiness scores
10/10for your IPv4 stability and readiness, when publishers offer both IPv4 and IPv6
0/10for your IPv6 stability and readiness, when publishers are forced to go IPv6 only
 
Moet ik hier nu uit begrijpen dat er werk aan de winkel is voor mijn provider Ziggo ?
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 22:04:06 door Don »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2011, 22:08:39 »
Hoi Ronald en Don,

HetNet geeft hetzelfde resultaat.
Misschien kunnen ze IPv4 adressen recyclen, zijn ze milieu-technisch goed bezig  ::) , of doen ze dat al ?


groeten, Peter

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2011, 16:44:41 »
Ik heb dezelfde resultaten, misschien is het gewoon een standaard pagina  ;) Ik ga er maar vanuit dat de providers IPv6 activeren zodra hun eigen IP-nummers op zijn.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2011, 22:49:45 »
Hallo allemaal,

Het is nu nog geen acuut probleem als je (zoals de meesten nu) nog niet via IPv6 kunt internetten. Maar dit is slechts een kwestie van tijd! Zelf heb ik mijn provider zojuist gevraagd wat hun plannen zijn mbt het gaan ondersteunen van IPv6. Ik raad iedereen aan om dat zelf ook te doen, wellicht dat die providers dan eens van hun stoel gaan komen. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Ben jij klaar voor het nieuwe Internet (IPv6)? Doe de test!
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2011, 11:19:59 »
Dit is het antwoord van mijn provider:

Citaat
Onze backbone is al geruime tijd volledig ingericht en draait op Ipv6. Het netwerk van BBned is dit nog niet. We zijn begin 2011 gestart met verschillende testen om tot een passende oplossing te komen voor onze klanten. Zoals het er nu voor staat wordt gekozen voor een oplossing met 6rd. Echter is er nog niets definiteifs. We zijn in afwachting van de laatste testresultatan. Al onze klanten worden tijdig geinformeerd over welke oplossing en/of maatregelen genomen gaan worden. We gaan zeker zorgen dat er geen hinder van ondervonden gaat worden door onze klanten.

Wat 6rd is, wordt hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6_rapid_deployment

Het staat voor 6 Rapid Deployment, en verder begrijp ik het nog niet zo.  :tsja:
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence