Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:39:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: OO 64 bits?  (gelezen 15773 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
OO 64 bits?
« Gepost op: 22 maart 2011, 22:16:25 »
Ik kan me herinneren dat deze vraag al een keer is gesteld, maar weet het niet meer terug te vinden.
Mijn 64 bits nieuw systeem draait maar ik moet sterk wennen aan W7. Kan niet zeggen dat ik het een gigantische verbetering vind, integendeel.
Maar goed, de vraag is of OO onder 64 bits draait.
Ben zeer nieuwsgierig.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: OO 64 bits?
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2011, 22:42:42 »
Beste,

OO = OpenOffice.org?  ;)  Zo ja: geen probleem, ik heb dat zelf ook in gebruikt met W7-64bit. De applicatie zelf is er -voor zover mij bekend- voor Windows alleen in een 32-bit variant.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: OO 64 bits?
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2011, 01:35:56 »
Dat was een volledig foutieve uitspraak van me. Inmiddels  ken ik de tricks van W7 en vind het wèl een duidelijke verbetering t/o van XP.
Stommigheid van de snelle  uitspraken.

Een spraakmakend voorbeeld is het gedrag  van W7 bij labiele grafische programma's. Bij XP loopt een softwareconflict uit op een crash maar bij W7 kun je het programma keurig afsluiten. Nee, W7 is een daadwerkelijk verbetering.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: OO 64 bits?
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:59:56 »
Ik heb OO nu geinstalleerd. Nog steeds dezelfde interface als tig jaar geleden. Als ik probleemloos kan doorzetten naar InDesign gooi ik
Office 2007 er uit. Scheelt weer wat schijfruimte.

Bestaat er een lijst van programma' s die onder Linux draaien?

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: OO 64 bits?
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:29:02 »
Hallo zzp1,

Hoe bedoel je, onder Linux draaien? Windows programma's onder Linux draaien nadat je Windows 7 hebt geïnstalleerd klinkt me wat vreemd in de oren. Er kan tegenwoordig wel aardig wat via Crossover.

Andersom draait vrijwel elke Linux applicatie onder Windows. Kijk eens hier : http://www.theopendisc.com/ (Engelstalig helaas, maar zo nodig klop je maar aan met een vraag).

En wat betreft OOo, in het DTP programma Scribus kan je OOo bestanden direct inlezen, stijlen inbegrepen. Scribus is de Linux tegenhanger van Quark Express en Indesign. Tenzij je een echte professional bent zou ik beslist eens kijken wat Scribus voor je kan betekenen. Bovendien draait Scribus op alles. Helemaal cross-platform heet dat.  Als je maar zorgt dat de fonts er zijn dan.

Open Office wordt tegenwoordig uitgebracht onder Libre Office. Dat is een heel verhaal, maar dat terzijde. Alleen voor de Linux versie is er een 64 bits versie.  Helemaal cross-platform verder ook in 32 bits.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: OO 64 bits?
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2011, 23:15:41 »
Bedankt Just, toch even een par opmerkingen: het OO dat ik heb ingeladen is van Oracle (Ja, ik ken het verhaal, na overname van Sun, bleef OO een ?) - ik heb dus voor alle duidelijkheid OO van Oracle. Er zijn er dus 2. Nu meen ik te weten dat Oracle de rechten van OO aan de oorspronkelijke club heeft teruggegeven. Corrigeer me als dit niet juist is. Maar toch zijn er 2, Libre en O. Duidelijk is niet wie is blijven staan en wie is doorgegaan met ontwikkelen.

Mijn kapotte PC ga ik opnieuw opbouwen en die gaat dan geheel onder Linux (Ubuntu Ocelot) draaien. Die heb ik alvast binnengehaald.

Over Scribus hebben we al eens gehad. Dat is iets voor de nabije toekomst om uit te proberen. 

In ieder geval 'pakt' OO alle Word documenten naadloos. Ik kan me de tijd herinneren dat dat niet zonder haken en ogen ging.



Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: OO 64 bits?
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:25:35 »
Hallo zzp1,

Ik zou persoonlijk minstens even wachten tot hij echt uitkomt, die Ubuntu 11.10. Er volgens ongetwijfeld nog wat aanpassingen in de laatste beta fase.

Ja, OOo en LO pakken een beetje normaal Word en Excel bestand helemaal naadloos. Ik wissel ze met anderen zonder problemen uit. Toen de waterpolo club een docx bestand rondzond stonden alle ouders op tilt. Ik had het eerst niet eens door.

Welke beter is OOo of Libre Office (LO) weet ik niet. Tot nu toe heb ik OOo. Ubuntu is in april overgestapt naar LO en dat heb ik hier op de oude desktop in de schuur. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

Ik gebruik Linux. Ik ben daarin een wat eenzame ziel. Maar het werkt naar mijn zin, ik voel me vrij - bevrijd en ik kan er alles mee wat ik privé nodig heb en ik kan er heerlijk in hobbyen.

Succes met je acties! Mocht je tegen iets aanlopen met Ocelot en ik kan je hier helpen zal ik dat graag doen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers