Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

157 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 13:49:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HDMI kabels, goedkoop of duur?  (gelezen 13534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
HDMI kabels, goedkoop of duur?
« Gepost op: 18 april 2011, 21:53:30 »
Nog op zoek naar een HDMI kabel, lees en bekijk dit eens:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1712/


groeten, Peter

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HDMI kabels, goedkoop of duur?
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2011, 15:10:54 »
Hoi Peter,


Ik ben het er toch niet mee eens dat die actionkabel zo goed zou zijn,volgens mij gebruiken ze niet de juiste beelden om het mee te beoordelen.
Wat erg goed is om mee te oordelen dat is een totaalshot van een symphonie-orkest bv in het concertgebouw waarbij je allemaal van die hele kleine glittertjes op instrumenten (en haar) hebt.Als ik via m´n hdd recorder kijk (upscaling) zie ik toch een heel groot verschil tussen de actionkabel en de duurdere kruidvatkabel (7,95!!!),veel betere detailering bij de laatste.


MVG,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HDMI kabels, goedkoop of duur?
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2011, 16:16:43 »
Hoi Paul,

€ 7,95 bij het Kruidvat Ik heb potdikkie net een Action gekocht op orders van "hogerhand"!

Ga zo door met deze discussies. Hoogst leerzaam.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: HDMI kabels, goedkoop of duur?
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2011, 16:51:29 »
Hoi Just,


Aha,ik weet ook niet of kruidvat die nog in z´n assortiment heeft,zie hier wel een afgeprijsde.Het zat in zo´n mooie blister.
Misschien kan ik het verschil met de camera laten zien,gefotografeerd van het scherm?


Groetjes ;-) Paul




Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: HDMI kabels, goedkoop of duur?
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2011, 21:09:03 »
Hoi Peter, Just, Paul
 
Ik heb dat programma over die Hdmi kabels gezien en vond de test een beetje amateuristisch, en twijfelde aan de uitkomsten.
Ik denk dat ze:
1: Een standaard 1,5 meter kabel gebruikt hebben, en over kortere afstanden luister het allemaal wat minder nauwkeurig.
2: Een DvD signaal in plaats van full HD (blu ray of zo) getest hebben. Daar heb je dan weinig aan als 'HD' test.
 
Anyway, zoontjelief heeft een X-box en spatjes; Hij wil de beste beeldkwaliteit voor zijn games. Ik had tussen zijn X-box en mijn HD led scherm een Hdmi kabel van standaard kwaliteit (3 meter) zitten en mijnheer was wel tevreden maar niet helemaal in zijn sas. Omdat ik toch er nog een nodig had voor mijn Blu Ray speler, maar eens iets dieper in de buidel getast en een high quality Hdmi kabel (€ 74,- voor drie meter, tel uit hun winst) gekocht.
 
Maar... het moet gezegd, de beeldkwaliteit is echt zichtbaar beter, zowel op de X-Box als de Blu Ray. Scherper beeld, dynamischer kleuren, nergens een vermoeden van beeldcorrectie.
 
Toen nog even een lijk van een kabeltje getest (dat ding zat bij een ultra goedkoop digitaal settop kassie), en dan valt het verschil toch wel heel erg op.
 
Kortom, toch wel even nadenken bij echt full HD en/of grotere lengtes. Maar gaat het om DvD signaal en korte kabels, dan hebben ze waarschijnlijk wel gelijk.
Michel Uphoff
Homepage