Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

137 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 10:02:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Scanner knoppen toewijzen in Vista  (gelezen 16045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Scanner knoppen toewijzen in Vista
« Gepost op: 7 november 2009, 22:54:07 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ronald BeukerDatum:18-06-2009
 Aan:AllenMsgID:4294.1
 Onderwerp:Scanner knoppen toewijzen in VistaForum:ws-nlcomputer
Beste Forumleden,
Ik heb de oplossing al gevonden.   Maar zo'n soort probleem kende ik nog niet, en op Google was er bar weinig over te vinden...
Wat was het geval: ik heb een nieuwe scanner, een CanoScan LiDE 700F (van Canon, dus). Dit ter vervanging van mijn oude HP4470c scanner. Omdat dit de 2e HP-scanner achter elkaar was die op dezelfde manier kapot ging (het binnenwerk zei steeds vaker pok-pok-pok tijdens het scannen, met 'prachtige' paarse/blauwe/gele etc. en involledige  scans als gevolg) heb ik voor een Canon gekozen. En ik moet zeggen: het is een prima scanner. Mooi ontworpen ook én het werkt gewoon met Vista.
Nu zitten op de scanner een aantal knoppen, waarmee je met 1 druk op de knop meteen een kopie kunt maken, of naar PDF kunt scannen. Die knoppen werkten op zich prima, alleen moest ik iedere keer het programma kiezen dat ik daarvoor wilde gebruiken. Daar stond een lijstje van zo'n 5 toepassingen, zelfs de oude HP-software stond er nog bij (terwijl ik die al had gedeïnstalleerd en de pc al opnieuw was opgestart).
De verwijzingen naar de oude HP-scansoftware heb ik via regedit eruit kunnen slopen (alle keys opgezocht met "HP Scanjet" in de naam, en dan verwijderen maar. Dat ging prima, na een herstart waren de HP-programma's uit de keuzelijst verdwenen!
Via het configuratiescherm kun je via het onderdeel 'Scanners' de eigenschappen van de scanners bekijken. Daar is ook een tabblad Gebeurtenissen. En dáár kun je instellen wat er moet gebeuren als je op een scanner knop klikt: een keuzemogelijkheid geven, 1 standaardprogramma starten, of er moet helemaal niets gebeuren. Dat had ik al diverse malen proberen aan te passen, maar steeds kwam een melding over een gebeurtenisregistratiehandler die niet gewijzigd kon worden. Prachtig woord trouwens. <g>
Uiteindelijk vond ik hier de oplossing: http://forums.techarena.in/vista-print-fax/834151.htm
Via regedit kon ik de machtigingen op deze sleutel aanpassen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{6BDD1FC6-810F-11D0-BEC7-08002BE2092F}\0000\Events]
De "LOCAL SERVICE" heb ik toegevoegd en Volledig beheer rechten gegeven. Probleem opgelost!
Je moet er maar opkomen.
Groeten,
Ronald


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-06-2009
 Aan:Ronald BeukerMsgID:4294.2
 Onderwerp:Scanner knoppen toewijzen in VistaForum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,
Heerlijk behulpzaam zo'n tip bij een foutmelding. Natuurlijk weet de programmeur wel dat dit een onzin-tip is, maar het is beter dan niks schrijven wordt er dan gedacht: Please make
sure the device is turned on and connected properly.

Onvoldoende rechten dus. Lijkt mij een probleempje in de Canon software, die kennelijk niet echt onder Vista is getest. Troost je, die Canon software is i.h.a. minder buggy dan die rommelige hp consumenten shi.. eh, software.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ronald BeukerDatum:12-07-2009
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4294.3
 Onderwerp:Scanner knoppen toewijzen in VistaForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>> Troost je, die Canon software is i.h.a. minder buggy dan die rommelige hp consumenten shi.. eh, software.  <<
Ja, die HP-software is inderdaad ook lang niet alles. Met name het weer verwijderen is een crime. De Canon-software werkt vooralsnog prima en het scannertje loopt vrolijk heen en weer. <g>
Groeten,
Ronald