Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:55:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Outlook tips en trucs  (gelezen 12808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 10e

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Vrouw
Outlook tips en trucs
« Gepost op: 7 mei 2011, 15:56:33 »
Hoi allemaal,
 
ik ben op zoek naar handige Outlook tips (Outlook 2007 en Outlook 2010) bijv:
- als je een mailtje in je inbox hebt zonder onderwerp (ja er zijn nog steeds mensen die mails zonder onderwerp versturen!) of je hebt een mailtje in je inbox dat wel een thread is maar het onderwerp past helemaal niet meer bij de content van de mail, dan kun je als je het mailtje opent dubbelklikken op het onderwerp, je nieuwe onderwerp typen op save drukken en dan zie je als je weer in je inbox kijkt dat er keurig een onderwerp c.q. nieuw onderwerp is bijgeplaatst
- werk je in een internationale omgeving dat kun je heel gemakkelijk alle public holidays van de landen waarmee je samenwerkt laten zien in je calendar door te kiezen voor: tools --> options --> calendar options ---> add holidays --> selecter de landen waar je de public holidays van wil weten
- werk je in een internationale omgeving dan kun je in calendar ervoor kiezen om naast de NL tijdzone nog een andere tijdzone aan te geven via tools --> options --> calendar options ---> time zone en dan de tijd zone te selecteren van het land waar je naast NL het meest mee samenwerkt (bij mij is dat de Manilla :) ) Helaas heb ik nog geen manier kunnen ontdekken om er meer dan 2 dus 1 extra naast NL in te zetten dus mocht iemand daar een tip voor hebben dan heel graag
- het linken van diverse SharePoint calendars in je Outlook
 
Kortom voor alle tips rondom Outlook (mag ook in combi zijn met Office Communicator en/of SharePoint) hou ik me van harte aanbevolen :)
 
Groetjes,
Martine

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Outlook tips en trucs
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2011, 19:48:41 »
Hoi Martine,

Een beetje off-topic maar een alternatieve manier om je mail te openen:



groeten, Peter

Offline 10e

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Vrouw
Re: Outlook tips en trucs
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2011, 22:12:53 »
Hoi Peter,
mag dan off topic zijn maar hij is wel heel leuk :) En humor houdt dingen levendig! :)
Groetjes, Martine