Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:38:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: To Bluetooth or not To Bluetooth (Windows 7 Ultimate 64-bit)  (gelezen 11394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
To Bluetooth or not To Bluetooth (Windows 7 Ultimate 64-bit)
« Gepost op: 12 mei 2011, 10:16:08 »
Hallo allemaal,

Ik had het volgende bedacht: het overzetten van bijvoorbeeld een foto vanaf mijn smartphone (Samsung Galaxy S met Android 2.2 Froyo) naar m'n pc is zo'n gedoe met dat kabeltje (altijd zoek dat ding), dat ga ik doen via Bluetooth! Op mijn werk-laptop werkt dat ook prima. Dus ik heb een Asus mini-USB Bluetooth adapter aangeschaft.

En dat werkt! Op zich. Ik kan bestanden heen en weer sturen. Alleen, als ik vanaf mijn smartphone een bestand wil sturen, dan lukt dat alleen nádat ik in Windows 7 voor 'Bestand ontvangen' heb gekozen. Doe ik dat niet, dan krijg ik direct een foutmelding op mijn smartphone (Bluetooth overdracht geweigerd, oid).

Als ik een bestand via Bluetooth naar mijn laptop stuur (ook Windows 7, maar 32-bit en in de Professional editie), krijg ik eerst een pop-up 'dit apparaat wilt een bestand sturen, wilt u dit toestaan'. Als ik dat bevestig, kan ik ook meerdere bestande in 1 keer, achter elkaar, versturen. Dat werkt dus duidelijk anders dan op mijn pc.

Waar ik heen wil: ik selecteer 1 of meerdere bestanden op mijn smartphone en verstuur die in 1 keer naar mijn pc, zónder dat ik op de pc eerst in een snelmenuutje moet aanklikken dat er zometeen iets aan gaat komen. Iemand enig idee hoe ik dat aan de praat kan krijgen?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence