Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:09:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate  (gelezen 14528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Gepost op: 17 mei 2011, 23:25:46 »
In mijn nieuwe pc werk ik  met W7 dat idd een stuk prettiger werkt dan het oude XP.

Echter: Ik ben nog steeds bezig met het leeghalen van mijn oude pc en nieuwe op externe disks opgeslagen programma's opnieuw te installeren.

Nu mis ik "Verplaatsen" in mijn Engelstalige versie van W7.  Als ik sleep, kopieert W7. Als ik de "Send to" instructie gebruik gebeurt hetzelfde en dat is lastig want dan moet ik oude files deleten.

Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2011, 00:43:26 »
Hoi zzp1,

Citaat
Nu mis ik "Verplaatsen" in mijn Engelstalige versie van W7.
"Verplaatsen" = "Move to folder..."

De vertrouwde menubalk in de verkenner kan je eventueel activeren via menu Organize - Layout - "Menu bar" aanvinken.

Of je installeert het talenpakket "Nederlands"  ;)


groeten, Peter

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2011, 03:21:11 »
Bedankt Peter,

Niet dat Engels mijn probleem is, maar Amerikanen gebruiken soms andere begrippen. Even kijken of het lukt, dan kom ik terug en kan het slot erop.

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2011, 23:04:14 »
De "Move" instructie is kennelijk de "Send to" instructie die ik al eerder noemde. De functie werkt, dat is het probleem niet, maar laat de oude file staan.
En dat is nu precies wat ik niet wil. Dat betekent dubbel werk. Nl controleren of de file ook naar de juiste plek is gestuurd en 2. opschrijven welke file precies de prullenbak in  kan. Bij grote bestanden is dat dan een dubbele wachttijd.

Idee?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2011, 23:29:47 »
Hoi zzp1,

Vreemd, "Move" is toch hetzelfde als "verplaatsen" !
Als ik rechtsklik op een map met de Windows 7 verkenner dan krijg ik deze keuzes:



Om iets te verplaatsen, kies je:
a) "Move to folder..." Je krijgt dan een keuze-venster om een map te selecteren. Klik daarna op "Move".
b) "Cut". Je knipt dan de geselecteerde mappen/bestanden die je vervolgens ergens anders kan plakken met "Paste".
c) "Send to" is minder geschikt om mappen/bestanden op hetzelfde station te verplaatsen.


groeten, Peter

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Verplaatsfunctie Windows 7 ultimate
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2011, 01:12:55 »
Peter,

Copy to Folder en Move to Folder ontbreken in de lijst van mijn W7 versie. Ik heb dan ook wel  de allerlaatste.


Buitendien werk ik als volgt: (Dit wegens beperkte cap. van mijn oude pc)

Uitpakken in Disk H, dan installeren in C en archiveren in F.  (F is mijn 2 TB HD en archief voor alle grafische programma's en onderdelen.)

Van H moeten dan de overbodige files worden verwijderd. Want die schijf is puur het tussenstation tussen Internet pc (oude pc) en mijn nieuwe voor het grafische werk.
Die mag onder geen voorwaarde direct met internet in contact komen.
Op die manier raken ook mijn harde interne schijven minder snel vol. Ook al heb ik nu een opslagcap. van 4 TB betekent dat nog niet dat ik overmatig ruim bedeelt ben.
Het is misschien omslachtig dus als je een betere methode weet, houd ik me aanbevolen......