Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:31:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: harde schijf wordt niet meer herkend  (gelezen 18583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dolphinrob
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
harde schijf wordt niet meer herkend
« Gepost op: 22 mei 2011, 12:49:45 »
Hoi,

Al mijn muziek die ik via itunes beluister heb ik op mijn externe harde schijf staan (verbinding usb 2.0) en gisteren had ik daar problemen mee. Eerst niet doorhebbende dat het mijn harde schijf was, dus na opnieuw opstarten merkte ik pas dat mijn harde schijf niet meer werd herkend.
Hij staat wel aan, maar staat niet in verkenner. Op mijn laptop aangesloten, daar vind hij hem wel maar herkend hem niet, dus ook daar werkt hij niet meer.
Mijn idee was dat deze externe harde schijf kapot was, maar nu werd ik zojuist door kennis opgebeld, met precies hetzelfde probleem terwijl wij beiden een andere pc en harde schijf hebben.
Dus vandaar mijn hoop dat het wellicht met een windows update te maken heeft?
Weet iemand iets, kan ik nog iets proberen, of is het pure toeval dat wij het beiden in dezelfde week hebben?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: harde schijf wordt niet meer herkend
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2011, 18:04:26 »
Hallo,
Citaat
Mijn idee was dat deze externe harde schijf kapot was, maar nu werd ik zojuist door kennis opgebeld, met precies hetzelfde probleem terwijl wij beiden een andere pc en harde schijf hebben.
Je zou denken dat er een update plaats heeft gevonden die dit plotseling heeft veroorzaakt. Je kunt het volgende doen:

- Sluit de externe schijf eens aan op een andere computer... doet ie het nu wel?
- Gebruik systeem herstel en zet de datum terug voor het probleem
- Ga naar de website van de fabrikant en kijk of daar meer info, updates te vinden is
Vriendelijke groet,Ruud de Wit