Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

59 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

16 april 2024, 06:29:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Thuismap op externe harddisk  (gelezen 7876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Thuismap op externe harddisk
« Gepost op: 26 mei 2011, 17:30:59 »
Goedemiddag,
 
Met een 160 GB grote harddisk in mijn laptop en een inmiddels fors uitgegroeide fotohobby met gigabytes aan bestanden per uitstapje liep ik tegen de grenzen aan qua dataopslag. Nu gebruikte ik al steeds meer een kleine externe harddisk voor documenten. Na wat nadenken heb ik er een 320 GB grote harddisk bij gekocht.
 
Daar heb ik voorlopig wel meer dan genoeg aan en die schijven zijn heel betaalbaar. Mijn oude idee om de complete thuismap ( de /home/gebruikersnaam map in een Linux systeem) op zo'n schijf te zetten heb ik tot op heden niet uitgevoerd. Dat is niet handig, want op het werk heb ik een Windows 7 systeem ter beschikking.
 
Dus staan op die externe schijf wel vrijwel al mijn werkbestanden, maar bijvoorbeeld niet mijn mailbox. Had ik exact dezelfde Linux machine op het werk, dan was dat nog het overwegen waard. Toch lijkt me dat tricky
 
Die werkbestanden op zak bevalt me echter zo al heel prima. Vrijwel alle programma's die ik gebruik zijn prima cross-platform. Dus grijp ik in een verloren moment naar GIMP, Inkscape of Scribus of ik besteed een verregende middagpauze aan wat hobby werk.
 
Kortom, ik ben wel niet super mobiel aan de gang, maar het compromis werkt heel prima.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers