Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:08:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Persoon of ding verwijderen van foto  (gelezen 16347 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Persoon of ding verwijderen van foto
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2011, 09:45:05 »
Hallo Janny,

Bedoel je soms deze: http://pixlr.com/editor/ ? Ik ben er net eens even mee bezig geweest. Het lijkt me een prachtig ding! Misschien echt iets voor jou.

Het is in het Nederlands, het kan een boel en toch is het lekker recht voor zijn raaps. Het kan ook nog met lagen werken. Bovendien is het vanmorgen flitsend snel. Dus proberen maar. Als het resultaat naar jouw zin is is het goed bij dit soort software.

Ik heb een kennis die naar mijn idee al jaren hetzelfde zoekt als jij. Geen Photoshop en geen GIMP. Veel te ingewikkeld. Mijn verhalen, dat het best wél simpel is, zijn aan haar niet besteed.



Maar toch wil ze wat meer dan een huis, tuin en keukenklusje kunnen doen. Ik zal haar dit programma ook eens laten zien. Wie weet?

Leuke tip trouwens! Bedankt hoor ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Persoon of ding verwijderen van foto
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2011, 11:29:24 »
Hoi Just,
 
Bedankt voor je advies en ik ga het na de vakantie (morgen ga ik weg) proberen. Ik kom op 9 juli weer terug. Tot over twee weken allemaal en geniet van het mooie weer. En misschien heb ik dan weer wat te poetsen.  :D

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Persoon of ding verwijderen van foto
« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2011, 11:52:19 »
Hallo Janny,

Fijne vakantie!!

vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Persoon of ding verwijderen van foto
« Reactie #18 Gepost op: 15 juli 2011, 22:47:08 »
Hallo Just,
 
Ik heb op mijn vakantie wat kleine stukjes film gemaakt met mijn fotocamera en die wil ik nu aan elkaar plakken zodat het een film word. Ik zag op de laptop dat er een programma op zit Intervideo WinDVD8 op zit, is dat wat? En hoe werkt het want het is allemaal in het Engels. Voor zover ik kan zien, heb ik niets te poetsen deze keer. Er zit een geheugenkaartje in de camera van 2 gb, hoeveel foto,s kan ik daarmee maken? Je moet dan niet te veel films maken want dan is hij gauw vol.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Persoon of ding verwijderen van foto
« Reactie #19 Gepost op: 15 juli 2011, 23:12:59 »
Hallo Janny,

Ik meen dat Windows een heel leuk eigen video programmaatje heeft. Een kind kan de was doen en helemaal in het Nederlands. Ik heb er wel eens mee gespeeld. Ik kan er alleen niet meer opkomen hoe dat ding heette. Kan ook niet spieken. Ik draai nou eenmaal geen Windows :-p

Ohhh -- Hebbes
Leve Google!

2 GB geheugenkaartje is al heel aardig, hoor. Het hangt er van af wat voor foto's je camera maakt. Hoe groot vooral. Die dikke Canon van mij gebruikt 20 MB per foto. Daar kan je dan wandkleden mee breien. Dan gaat het dus erg hard. In jouw geval zal je er naar schatting een paar honderd op kwijt kunnen, denk ik.

Het is wél de moeite waard een groter kaartje erbij te kopen. Vol is VOL, hè? En zo duur zijn ze niet. Koop geen goedkope kaartjes. Die zijn soms niet zo stevig. Koop wel de goede snelheid. Niet meer dan nodig, maar ook niet minder. Ga naar een echte fotozaak of lees je handleiding!
 
Te snel kost meer dan nodig. Te langzaam en je moet langer wachten voor je weer een foto kan maken.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers