Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

227 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:56:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iPAD 2  (gelezen 20239 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
iPAD 2
« Gepost op: 29 juni 2011, 01:46:31 »
Tsja, wat zal ik zeggen, het apple virus lijkt me enigszins te pakken te hebben, afgelopen weken was ik in amerika en heb daar een iPad gekocht. Ik moet zeggen, met de huidige koers is dat best leuk zakendoen.
 
Waarom een iPad, ik heb een netbook en dat ding is voor veel dingen toch net iets te onhandig, als reis laptop overigens ideaal, maar op de bank zitten toch nog net iets te groot/zwaar en zo. Ik heb een PDA (een inmiddels al weer flink wat oudere Qtek) en dat is weer wat te klein, dus ik zocht iets nieuws daartussen, en dat werd dus een iPad. Ik moet zeggen, naast wat noodzakelijk gewennings problemen en een paar (maar dat is echt 2 a 3 dingen, voornamelijk met safari, de webbrowser) serieuze zaken die volgens mij veel beter, handiger en slimmer hadden kunnen worden ontworden zonder veel inspanning, een prettig werkend ding. Inderdaad een prijzige oplossing voor webbrowser, maar de hele userinterface etc. zict echt goed in elkaar, en gemak is ook wel wat waard. Het touchscreen is werkelijk subliem. Ik heb (vooral zakelijk) al veel touchscreens onder m'n vingers gehad (zowel PDA's als desktopschermen, ik ontwikkel namelijk al jaren o.a. toepassingen die dmv touchschreens worden gebruikt), maar deze is echt heel goed. Het nadeel van bijv. de meeste HTC schermen is dat ze zeer gevoelig zijn en dat je dus terwijl je wilt scrollen eigenlijk klikt, dat heb ik dus met die iPad nog niet 1 keer gehad.
 
Zijn er hier nog meer iPad gebruikers die mij als nono in de Apple scene nog wat handige apps, tips en trucs kan influisteren?
 
Ik wil eigenlijk zefl ook apps gaan maken, maar daarvoor is als je van de Apple SDK gebruik maakt dus ook minimaal een Apple PC nodig, dat gaat net iets te ver is is financieel nu even niet realiseerbaar :( , maar ik ben ook NSBASIC App Studio tegen gekomen en ben daar nu wat mee aan het spelen, ziet er leuk uit als lowcost ontwikkeltool om wat te wennen aan het geheel.
 
TdJ

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPAD 2
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:05:55 »

Hallo Tony, Je hebt nog geen reactie gehad, zie ik? Even geduld nog maar ... .

Hallo meeluisteraars en experts! Iemand hier met ervaring in deze?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPAD 2
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:22:51 »
Tja, volop ervaring want heb (uiteraard?) een iPad sedert dag 1. Dus nog zo'n oud degelijk model. :-))

Maar de vraag "Welke Apps?" is haast onmogelijk te beantwoorden zonder te verzuipen in de tien- en tienduizenden die er zijn. Zelf koop ik im principe geen apps die ik moet betalen want de meeste die ik download worden vrijwel meteen weer verwijderd. Of omdat ze (voor mij) zinloos zijn of dat ze nog in iPhone formaat (dat vergroten vind ik niks) verkeren.

Wat ik heb zijn een aantal apps waarmee ik mijn bankrekening kan bekijken en gebruiken. Heel veel nieuws c.q. of financieel gebied. Die laatste categorie ook betaalde. Een hele rits spelletjes (op Angry Birds na allemaal gratis/lite) m.n. voor mijn kleinkinderen. Maar geen die in de categorie 'productiviteit' thuishoren.

Ik vind de iPad lekker handig 's avonds op de bankleuning maar als ik iets echt wil doen (oof forums enzo) dan doe ik dat op de Mac. 1000 keer comfortabeler.

Maar ik ben vast en zeker een 'wat rare' gebruiker.


Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: iPAD 2
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:56:47 »
Ton,
 
Citaat
iPhone formaat (dat vergroten vind ik niks) verkeren.

Dat is inderdaad een drama, die vergeet ik vaak ook snel (en ik had heel snel de Skype iPad versie ipv iPhone)

Citaat
Ik vind de iPad lekker handig 's avonds op de bankleuning maar als ik iets echt wil doen (oof forums enzo)

Zo raar is dat niet (of ik ben ook raar, zou eigenlijk best kunnen, voornamen lijken wel erg op elkaar ;D ), zelf gebruik ik de iPad voornamelijk voor lees/opzoek zaken, zodra ik moet gaan typen bewaar ik dat voor een moment dat ik weer een "normaal" toetsenbord tot m'n beschikking heb.
 
TdJ

Offline 10e

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Vrouw
Re: iPAD 2
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:28:20 »
Hoi Tony,
 
wat zal ik zeggen, net als jij was ik een beetje huiverig van Apple .. tot vorig jaar ..! Inmiddels 2 iPhones en een iPad2 en ja die iPad.. Heel lang getwijfeld want ja waar heb je zo'n ding nou voor nodig maar sinds dag 1 dat ik hem heb helemaal hooked. Handig, makkelijk en gewoon super fun. Geweldig als navigatie in de auto, foto's bekijken met vrienden, muziek natuurlijk (dan helpt een dock wel, ik ben nu ook op zoek naar goede speakers), krijg je bezoek dan zijn kids er uren mee zoek. Qua apps tjah er zijn er zoveel, ik denk ook dat het een beetje ligt wat je precies doet en hoe je leeft. Ik heb heel veel aan de verschillende weer sides, vliegveld info, bankieren. T enige wat ik toch minder vind is het boeken lezen want tjah als de zon er op schijnt dan wordt het wel knijpen om het goed te zien maar verder kan ik geen minpuntjes ontdekken. T is ook enig voor je sociale netwerken bijv. tijdens Songfestival meetwitteren, heb me blauw gelachen en dan is het echt veel handiger dan een laptop (ook al is mijn mini roze laptop nog zo klein) als je lekker op de bank ligt :)
Enige probleem wat ik nu heb, is dat mijn wederhelft :) de iPad ook erg leuk vindt dus ik denk dat er binnenkort wel een tweede komt :)

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPAD 2
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2011, 20:40:02 »
Goedenavond,

Inmiddels heeft iedereen om me heen smartphones met Androïd. Ik begin er een beetje aan te wennen. Toch heb ik er geen zin in. Een mobieltje is om mee te bellen. Verder graag lekker klein.

Maar een tabletje lijkt me nog steeds wel wat. Dat zal dan wel niet een iPad worden. Ik doe het wel met een Androïd ding. Voorlopig kijk ik me eerst de razendsnelle ontwikkelingen wel wat aan.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: iPAD 2
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2011, 18:07:57 »
Hallo Just,

Kom op... "smartphones met Androïd" is zoooo 2010... neem gewoon een iPad  ;) En ga nou aub geen Galaxy tab aanschaffen...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: iPAD 2
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:50:35 »
hi 10e,
 
Citaat
want ja waar heb je zo'n ding nou voor nodig

Dat was inderdaad mijn eerste gedachte, maar toen ik afgelopen juni in Amerika (in een Apple store in Boise) was vroeg deze gewoon om gekocht te worden. Tsja, met die dollar koers en slechts 4.6% tax was ik al snel verkocht. Inmiddels merk ik dat het een verrekte handig ding is en dat ik minder achter m'n computer zit als ik thuis ben (en dus sociaal op de bank hang). En ik moet zeggen (na pakweg 6 weken), technisch zeer goed apparaat. Ik heb wel m'n nodige klachten, maar dat heb ik met elk systeem. Maar wat me echt positief opvalt is dat het swipen werkelijk briljant is geimplementeerd, daar kunnen alle anderen een voorbeeld aan nemen. Bijvoorbeeld bij HTC en Samsung devices (ja, ik heb ook de Samsun Galaxy S II ook vast gehad) werkt dat gewoon minder lekker en heb ik al snel dat ik "klik" ipv swipe, dat heb ik met die iPad (en ook bij een iPhone die ik vorige week even vast had) nog nooit gehad. Boek lezen gaat aardig, maar inderdaad niet buiten in de zon. Nu moet ik zeggen dat ik vrij weinig lees en het apparaat daar eerlijk gezegd niet voor gekocht heb.
 
TdJ

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: iPAD 2
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:14:59 »
@Ruud,

Geen Galaxy Tab? Nee, maak je geen zorgen. Dergelijk spul is ver buiten mijn budget. En dat is een iPad overigens ook.

Ik zal het moeten doen met een Androïd apparaat, zodra de prijzen wat zakken. Zo erg vind ik dat niet. Apple pakt de zaken dan wel anders aan dan een bepaalde andere speler op de markt, maar ik blijf me toch meer thuis voelen in de open source omgeving. "Free as in beer", dat soort dingen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: iPAD 2
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:43:43 »
Hoi Tony,

werkt dat gewoon minder lekker en heb ik al snel dat ik "klik" ipv swipe, dat heb ik met die iPad (en ook bij een iPhone die ik vorige week even vast had) nog nooit gehad.

Dat kun je instellen hoor, die gevoeligheid. :)  Persoonlijk heb ik nooit problemen met de standaardinstellingen gehad, maar dat kan ook komen omdat dit mijn eerste touchscreen was. Wellicht dat iemand die de Apple-touch gewend is, even moet wennen aan een ander soort scherm?

Wat ik mij nog afvroeg: heeft zo'n iPad iets van text swype? Dus dat je met 1 beweging, achter elkaar de letters aanraakt die tezamen het woord vormen dat je wilt schrijven. Zie onderstaand filmpje:

Samsung Galaxy Tab: Swype

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iPAD 2
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2011, 00:23:41 »
Wat ik mij nog afvroeg: heeft zo'n iPad iets van text swype? Dus dat je met 1 beweging, achter elkaar de letters aanraakt die tezamen het woord vormen dat je wilt schrijven.

Niet standaard, wel optioneel. Kun jij daar mee overweg?

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: iPAD 2
« Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:15:31 »
Niet standaard, wel optioneel. Kun jij daar mee overweg?

Jazeker! Het werkt echt super.
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence