Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

156 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 13:57:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: automatisch jpg verkleinen  (gelezen 10807 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
automatisch jpg verkleinen
« Gepost op: 9 juli 2011, 13:47:26 »
Ik heb nu Windows 7 maar wat ik oa vervelend vind is dat ik niet meer zoals in XP vanuit Windows Verkenner de keuze heb om bijlagen verkleind of in originele grootte te versturen per mail (zie foto). Als ik deze aktie nu doe, wordt er een album aangemaakt die ook nog eens tijdelijk op internet geplaatst wordt.
 
Nu moet ik zelf elke foto verkleinen naar een kleiner aantal pixels omdat ik niet de foto als originele grootte van 2400 of meer pixels wil versturen.Wie weet hoe ik gewoon simpelweg datzelfde kader kan krijgen zoals in XP om foto’s als bijlage automatisch verkleind te versturen zonder dat er een (internet) album en andere flauwekul wordt aangemaakt. Bedankt voor een reactie.
 
Groet Dezy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2011, 00:21:25 »
Hoi Dezy,

Krijg je niet deze melding als je met de Verkenner wat foto-bestanden selecteert, rechtsklik en kies "Kopieren naar..." - "E-mailgeadresseerde":



groeten, Peter

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2011, 20:15:10 »
Hai Peter,
Ja dat kader krijg ik wel maar daarna opent ie Live Mail zoals in bijlage 2 mail. Heeft iedereen dit op deze manier? Ook is het dan irritant dat degene die de mail krijgt, de bijlagen niet kan opslaan op zijn/haar computer. De bijlagen zijn alleen te bekijken!
Groet, Dezy

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2011, 20:36:04 »
Nog aan aanvulling met de bijlage 3 mail en 4 mail. Ik heb de bijlagen verstuurd (aan onszelf) maar als ik deze vervolgens wil opslaan, krijg ik zoals de bijlagen laat zien. Moet ik tzt nog gaan betalen ook! Kijk naar het pad https enz.
Ik snap niet hoe dit alles kan en/of kon gebeuren en vraag me af of anderen dit ook hebben?

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2011, 20:37:16 »
sorry de bijlagen vergeten.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2011, 21:21:39 »
Dag Dezy,
Ik gebruik dat Windows Live spul zelf (gelukkig) niet, maar mogelijk heb je installatie van of een update naar de laatste Live suite gedaan. Dan zit  dat Skydrive erbij.
Lang niet iedereen is daar blij mee, en het schijnt ook nog eens niet echt te verwijderen te zijn. Wat volgens berichten op Internet werkt is:

I figured out how to stop it opening up automatically in SkyDrive
In your hotmail account go to options.
Select: Active View Settings
Select: Hide Photos and Video Previews. 
Then click NO for the question:  Do you want interactive updates from Websites you have accounts for?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2011, 23:07:30 »
Hallo Dezy en Michel,

Het zal niet véél helpen, maar ik heb zelfs in Linux met Firefox SkyDrive. Met mijn zwaar verwrongen beleving van de werkelijkheid als Linux gebruiker denk ik dan dat de Ubuntu One Cloud Microsoft zo dwars zat dat ze zelf ook maar iets gingen verzinnen.

Ik heb een foto in de openbare map gezet. Daar zouden jullie bij  moeten kunnen. Maar hoe? Dat weet ik niet. Daar kan ik nog niets over vinden. Zo misschien?

https://skydrive.live.com/?cid=9edd032a948c53f0&sc=documents&id=9EDD032A948C53F0%21117#cid=9EDD032A948C53F0&id=9EDD032A948C53F0%21133&sc=documents

groeten,

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2011, 23:20:21 »
Hoi Just,

Citaat
Ik heb een foto in de openbare map gezet. Daar zouden jullie bij  moeten kunnen.
Dat klopt, een paar zwemmers.


Peter

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2011, 09:20:24 »
Dat klopt, een paar zwemmers.

Ja, maar de vraag waar het natuurlijk écht om draait, is: welke kleuren hebben hun badmutsen?! :D
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2011, 23:22:41 »
Bij een badmuts heb je wel de keuze om deze op te houden of niet.........
Zie bijlage; als ik Windows Live Mail open, zie ik rechts een Live ID poppetje waar ik mijn profiel kan bekijken. Als ik dat aanklik, krijg ik die blauwe balk met tekst Windows Live enz. Bij opties bij Hotmail kan ik niet vinden, wat Michel opsomt; active view settings enz.
Ik kan Skydrive nergens vinden als programma onderdeel, bij Windows Essentials stonden wel andere programma onderdelen die ik verwijderd heb. Alleen Windows Live Mail staat nog als onderdeel in Windows Live Essentials 2011. Skydrive zit volgens mij helemaal ingebakken in Windows Live Mail. Kun je een Live ID en dus Hotmail verwijderen? Of zou dat ook niet helpen om van Skydrive af te komen?  Ik wil mijn eigen keuzes maken!!
Weet iemand ook wat Windows Live Sync doet? Staat ook in de programmalijst.
Groet Dezy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2011, 23:55:46 »
Hoi Dezy,

Citaat
Weet iemand ook wat Windows Live Sync doet?
Dat is een veroudert Windows tooltje uit 2008 om mappen of bestanden online te delen of te synchroniseren met andere pc's, zie HIER.  In 2010 hernoemd naar Windows Live Mesh en tegenwoordig weer onderdeel van Windows Live Essentials 2011. Dat laatste heb je zo te zien ook dus Windows Live Sync kan mijn inziens weg.


Peter

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: automatisch jpg verkleinen
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2011, 19:33:34 »
Oké, bedankt Peter!