Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:44:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met Registry Reviver?  (gelezen 11041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline markc73
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Wie heeft er ervaring met Registry Reviver?
« Gepost op: 13 juli 2011, 09:59:29 »
Hallo,
Ik wil het register van mijn computer opschonen en repareren. Nu zijn er zoveel veel verschillende programma’s te vinden, nu las ik een beoordeling over registry revivier (review Registry Reviver). Daar komt het product goed uit de verf. Gebruikt iemand al dit product? Zijn jullie tevreden?
Bedankt,
 
Mark

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wie heeft er ervaring met Registry Reviver?
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2011, 14:57:54 »
Dag Mark,
 
Helaas tref je in mij een nogal nurkse systeembeheerder aan die helemaal niets van al die registrycleaners/revivers/boosters enzo moet hebben.
Er is een hele industrie ontstaan rond nutteloze, risicovolle of overbodige Windows software, al die cleaners vallen daar wat mij betreft onder.
 
Er is een breed misverstand dat het middels een tool  'opruimen' van het register de werking of de snelheid van een computer zou verbeteren, dat is vrijwel nooit het geval.
Wat dit soort tooltjes doen, is logisch foutieve (en daardoor ongebruikte) registry keys verwijderen. Ze kunnen NIETS repareren, iedere gevaarlijke key die nog werkt laten ze staan, en alles wat ze niet kunnen begrijpen (en dat is vrijwel alles) laten ze met rust.
Als ik een paar megabyte onzin aan het register toevoeg, zal geen enkele cleaner dat herkennen, en al die onzin blijft lekker staan.
Wat wel eens wil gebeuren, is dat een al te enthousiaste cleaner iets weghaalt wat niet weggehaald mocht worden.
Het uitruimen van de registry verbetert (enkele bijzondere situaties uitgezonderd) de snelheid van een computer niet.
 
De enige keren dat ik een registry cleaner gebruik (in mijn geval Registry Mechanic) is na het klonen van een computer naar andere hardware. Ik weet dat na zo'n actie er in het register een zeer groot aantal loze sleutels over kan blijven van drivers voor de voorgaande hardware en oude software van de vorige machine. Soms kan dat tot wel 10% van alle sleutels zijn. Dan laat ik eenmalig RM zijn rondje draaien, en pas als het aantal te verwijderen sleutels echt groot is geef ik (na controle van de te verwijderen sleutels, waarvoor je dus over kennis van zaken moet beschikken) opdracht de loze sleutels te verwijderen. Daarna haal ik RM van die computer af, want niet meer nodig.
 
Ik neem aan, dat je iets wil breiken met zo'n cleaner. Is de computer te traag of heeft hij kuren?
Michel Uphoff
Homepage

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Wie heeft er ervaring met Registry Reviver?
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2011, 21:29:40 »
Beste Mark,

Ik heb even op de link geklikt en alles aandachtig gaan lezen. Als je ook alles goed gelezen hebt gaat het om de zoveelste register cleaner die honderden registerfouten zal vinden op je computer, en om deze fouten te herstellen moet je het Registry Reviver aankopen.
Zelf vind ik het allemaal misleidende reclame, de computer sneller laten werken. Oudere computers gaan uit zichzelf trager werken.
Het is wel mogelijk om een computer sneller te laten opstarten, door overbodige programma's uit de automatische opstart te verwijderen.

Groetjes
swake
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2011, 21:36:14 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse