Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

353 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 07:50:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Postvakken toevoegen/delen met een POP3 account  (gelezen 17275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ervanboxtelelektro
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Postvakken toevoegen/delen met een POP3 account
« Gepost op: 13 juli 2011, 13:50:24 »
Hallo,
Ik heb een vraag over het toevoegen/delen van postvakken met een POP3 account binnen een werkgroep.
De situatie is als volgt: 1pc met Office 2007 Outlook en de andere pc met Office 2010 Outlook.
Op de office 2007 machine staat een werkend POP3 account info@***.nl
Nu is de vraag of het mogelijk is dat ook dit zelfde "Postvak" info@***.nl toegevoegd kan worden op de 2010 machine,
zodat beide machines tegelijkertijd gebruik kan maken van de mailbox van info@***.nl ?
Ik weet dat het kan met Exchange in een domein, dat hebben wij op het werk namelijk ook (op meerdere pc's toegang tot postvak ict@***.nl ).
Maar of dat ook in POP3 gemaakt kan worden weet ik niet.
 
Alvast bedankt!
Mvg Erik

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Postvakken toevoegen/delen met een POP3 account
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2011, 09:25:34 »
Hallo Erik,

Ja, dat kan. Hoe dat in deze software precies gaat weet ik niet. Maar ik doe hetzelfde in mijn twee Linux PC's.

Het principe is heel simpel. Het probleem is dat een POP3 server de mail wist zodra hij wordt opgehaald. Je kan de software op je PC wel zo instellen dat hij dat voorkomt. Je haalt dan een kopie op. Doe je dat bij beide PC's, dan loopt je mailbox op een goed moment vol.

De oplossing is dan één van beide PC's de mail definitief op te laten halen en de andere alleen een kopie. Zo doe ik dat dan ook. De oude desktop in mijn knutselschuur haalt kopieën. De laptop haalt ze er definitief af. Zit ik lekker te knutselen, dan zie ik toch de nieuwe mail enzo binnenkomen. Plus dat ik die oude PC ook gebruik als test PC. Zo draait daar nu al de nieuwe Ubuntu op van April dit jaar. De laptop houdt ik nog op de oude versie. Het omzetten is wel geen enorme herejee, maar als het geen echte voordelen brengt, waarom zou ik dan omzetten?

Zo nu en dan zet ik een kopie van de hele santemekraam op de schuur PC, zodat die een complete kopie is van de mailbox op de laptop. Ik loop wel eens te denken aan een IMAP account. Maar vooralsnog is het me zo prima. Lekker KISS (Keep It Stupid Simpel).

Pas op met het configureren. Soms begint de nieuwe configuratie doodvrolijk met de mail ophalen zonder kopie achter te laten. Heel irritant. Ik trek er in dergelijke gevallen domweg de netwerkkabel uit tot ik het betrokken vinkje heb gevonden.

succes!
met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers