Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

138 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 00:47:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: vorige versie foto  (gelezen 4987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nico nijs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
vorige versie foto
« Gepost op: 26 juli 2011, 17:57:27 »
Als ik de vorige versies van mijn foto's terug wil zetten meld de compu "er is geen vorige versie beschikbaar"
Eigenaardig, want andere foto's in dezelfde map zijn normaal teruggeplaatst.
Wat kan ik doen, of ben ik mijn foto's kwijt?
Nico Nijs

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: vorige versie foto
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2011, 17:22:41 »
Dag Nico,
Mogelijk helpt onderstaande Microsoft helptekst je bij dit probleem.
Terzijde: Backups maken is een betrouwbaarder methode dan vertrouwen op systeembeveiliging.

Waarom kan ik van bepaalde bestanden geen vorige versies vinden?   
Hiervoor kunnen verschillende oorzaken zijn:
  • Het bestand is niet gewijzigd. Vorige versies zijn alleen beschikbaar voor bestanden waarin wijzigingen zijn aangebracht.
  • Er is geen herstelpunt of back-up gemaakt sinds de laatste keer dat het bestand is gewijzigd.
  • Mogelijk is systeembeveiliging niet ingeschakeld voor het station waarop de bestanden zijn opgeslagen. Als systeembeveiliging niet is ingeschakeld, kunnen er geen vorige versies worden gemaakt in Windows.
  • Systeembeveiliging inschakelen
    • Open Systeem door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
    • Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
    • Klik op het station en vervolgens op Configureren.
    • Klik op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen en klik vervolgens op OK.
  • Als uw computer is opgenomen in een bedrijfsnetwerk, heeft de systeembeheerder de functie voor het gebruik van vorige versies mogelijk uitgeschakeld.
  • Het bestand of de map is nodig voor een goede werking van Windows. Voorbeelden hiervan zijn de systeemmap (de map waarin Windows is geïnstalleerd) en bestanden in de systeemmap (meestal C:\Windows). In Windows kunt u systeembestanden terugzetten met Systeemherstel. Zie Systeemherstel: veelgestelde vragen voor meer informatie over het terugzetten van systeembestanden.
Kan ik bestanden of mappen terugzetten die zijn verwijderd of hernoemd?
Als u per ongeluk een bestand of map hebt verwijderd of hernoemd, kunt u een vorige versie van het bestand of de map terugzetten. U moet dan echter wel weten op welke locatie het bestand of de map is opgeslagen. Voer de volgende stappen uit om bestanden of mappen terug te zetten die zijn verwijderd of hernoemd:
  • Open Computer door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Computer.
  • Ga naar de map waarin het bestand of de map is opgeslagen, klik erop met de rechtermuisknop en klik op Vorige versies terugzetten.
    Als de map was opgeslagen op het bovenste niveau van een station, bijvoorbeeld C:\, klikt u met de rechtermuisknop op het station en vervolgens op Vorige versies terugzetten.
  • Dubbelklik op een vorige versie van de map met het bestand of de map die u wilt terugzetten. (Als het bestand bijvoorbeeld vandaag is verwijderd, kiest u een versie van de map van gisteren waar de map nog aanwezig is.)
  • Sleep het bestand of de map die u wilt terugzetten naar een andere locatie, zoals het bureaublad of een andere map.
    De versie van het bestand of de map wordt opgeslagen op de locatie die u hebt geselecteerd.
  • Als u de exacte naam of locatie van het bestand of de map niet meer weet, kunt u de naam of locatie zoeken door een gedeelte van de naam in het zoekvak in de map Computer te typen. 
Michel Uphoff
Homepage