Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

357 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 07:14:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bluetooth adaptertje  (gelezen 9716 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Bluetooth adaptertje
« Gepost op: 29 juli 2011, 14:25:56 »
Goedemiddag,

Als Linux gebruiker ben je altijd wel nieuwsgierig wat die rare gril van je nou allemaal kan.  Zo hing ik laatst de Bluetooth Logitech muis van mijn dochter aan mijn Ubuntu 10.10 laptop. Die deed het dus mooi niet. Een stevige zoekactie op Google leverde een hele rij kansen op succes op.

Maar toen ik hem daarna nog eens pakte en aan de onderkant bij puur toeval een on-off knopje vond ging ineens dat rode lampje branden en toen deed die muis het meteen wel. Het bijbehorende mini-adaptertje wilde niet van andere acties weten. Dat schijnt echt alleen een ding voor die muis te zijn.

Ik begon het idee te krijgen dat Bluetooth bij Linux in hetzelfde vlak zou kunnen liggen als bijvoorbeeld USB sticks of printers. Je prikt ze erin en ze doen het. Ik moet wel eerlijk zijn. Niet bij alle hardware. De fabrikanten werken vaak niet mee en dat levert dus op dat niet voor alle apparaten de zaak onder Linux werkt.

Ik vanmiddag maar eens kijken wat de lokale computerboer aan BT adaptertjes had. De USB micro adapter van Sitecom (CN-516) met een bereik van 10 meter was mijn keuze. Een korte zoekactie op Google leverde geen narigheid op en voor nog geen 8 euro was hij van mij.

Het ding in een USB poort geprikt: werken. Laptop zoeken op de telefoon lukte niet, maar via de laptop ging het heel prima. Dus nou kan ik mooi bij mijn bestandjes op de simpele Nokia mobiel. Jaja, voor mij geen smart phone. Die krampendingen liggen me niet.

Nou denken jullie misschien: onze knuffelaar heeft een dip. Neehoor! Een tijdje geleden was mijn Skype zeer cheapo hoofdtelefoon kaduuk en kwam er een spotgoedkoop oortje met gewoon plugjes voor in de plaats. Dat oortje bevalt me zeer. Dus koop ik één dezer dagen een goed BT oortje. Die kan ik dan én bij mijn telefoon én bij mijn laptop/Skype gebruiken.

Ik geef niet graag geld uit. Ons ben zuunig ... .Maar wél voor iets goeds en nuttigs. Dat mag bij mij wel geld kosten.

met vriendelijke groeten,

jullie



« Laatst bewerkt op: 29 juli 2011, 14:41:34 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers