Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

355 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 09:09:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Intelligentie en browserkeuze?  (gelezen 7863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Intelligentie en browserkeuze?
« Gepost op: 30 juli 2011, 00:36:47 »
Goedemorgen,

Ik lees hier dat, als je nog IE 6 gebruikt, je gemiddeld niet zo snugger bent gebleken.

http://www.nu.nl/internet/2577542/internet-explorer-6-mensen-met-lage-intelligentie.html

OK. Nou gebruik ik al helemaal geen IE, maar Firefox en ik gebruik ook al geen Windows, maar Linux.

Even gekscherend is nu de vraag of ik dan wellicht superslim ben of juist oerdom. Het is verder voor mij dan ook nog de vraag hoe het is als je Windows 7 bent gaan gebruiken. Niet dat je daar veel keuze in hebt.

Maar goed, terug naar mijn eigen situatie. Ik geloof dat ik hem heb. Daar ligt dus de ellende in mijn armetierig leven. Of ik nu TE slim of TE stom ben is niet echt van belang. Overal waar TE voor staat is niet goed wist men me in mijn vroege jeugd al in te prenten en ik ben het nooit vergeten.

LOL! Wat een Bullshit.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2011, 02:06:33 »
Hoi Just,

Citaat
LOL! Wat een Bullshit.
Dat is het enige juiste antwoord.
Het is vakantie en dus tijd voor komkommernieuws.


(Even positieve reclame maken voor de komkommer-telers)


Peter


Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2011, 09:00:41 »
Rustig Just, rustig, denk om je woorden. hehehe

Maar ik wist wel dat ik een slimme jongen was; gebruik Opera al járen, sinds versie 3! Sheesh, en ik wilde nog wel overstappen naar Firefox.  :o  Toch maar niet dan....ik wil me niet minder intelligent voelen namelijk. :P

Moest gisteravond erg lachen toen ik het bericht las! :D
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2011, 11:06:45 »
Hoi Stefan,

Ik las dat bericht gisteravond en moest inderdaad direct aan jou denken! :D

Overigens denk ik dat iemand die nu nog met IE6 werkt niet per se hartstikke dom is. Niet zo veel verstand van computers hebben zou je wel kunnen vermoeden. ;)

Ik herinner mij Wim Kok, die nauwelijks wist hoe hij een computermuis moest vasthouden. Die man is echt niet dom.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2011, 11:34:42 »
Hallo Ronald,

Volgens mijn grote idool Herbert heeft de Paus ook wat moeite met al die moderne toestanden. Klik hier:

http://is.gd/5NTKp4

Best begrijpelijk. Mijn moeder van 90 vindt het geweldig, maar ze heeft geen vaste handen meer. Zelfs met een trackbal ter grootte van een voetbal krijgt ze de cursor niet op de plek. En als ze dan het per geluk wél voor elkaar krijgt (ze heeft natuurlijk helemaal geen haast) en ze probeert te klikken gaat het alsnog fout.

We kunnen er samen wel heel smakelijk om lachen, trouwens.

Tja. Wat is nou dom? Eén ding kan ik je wel vertellen. Die trackball doe ik niet weg. Dat ding kan me later nog heel erg van pas komen misschien.

De enige echte


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2011, 11:55:23 »
Citaat
Zelfs met een trackbal ter grootte van een voetbal krijgt ze de cursor niet op de plek.

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.ergo2work.nl/products/nl/voetpedaal-muizen.html


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2011, 12:05:32 »
Hallo Peter,

Goh? Leuk om te weten dat dat bestaat. Dank je wel!

Even doormailen naar pope@vatican.va dan ook maar ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2011, 15:11:42 »
Citaat
Overal waar TE voor staat is niet goed

Behalve dan TEvreden ...
 
TdJ

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2011, 22:09:14 »
Goedenavond,
Ik las vandaag dat dat bericht aardig wat onrust gezaaid heeft Jaja!

En wat later bedacht ik dat het ook een kip-en-het-ei kwestie kan zijn. Kijk, dat zit zo. Ik ben geen goede sporter. Ik zou dat dolgraag wel zijn, maar ik heb er gewoon het lijf niet voor.

Dus waarom zijn sporters gezond? Onder andere ook omdat niet helemaal topfitte mensen qua gestel niet aan een marathon kunnen beginnen. Moet je daarom vooral niet bewegen? Nee natuurlijk niet! Je gaat toch niet zitten dichtslibben voor de TV?

Alle gekheid op een stokje: om aan een bepaald verschijnsel een simpele conclusie te verbinden is dus niet goed. Dus is het soms zo dat om met die modernere IE versies om te kunnen gaan je wel hersens moet hebben omdat ze gewoon moeilijker zijn? In ieder geval moeilijker zijn om er zoveel meer uit te halen, dat het de extra moeite waard is om over te stappen? Of is soms de overstap zelf een lastige zaak?

Ik vind persoonlijk het installatie model van Windows inmiddels verouderd. Het model met een programma-bibliotheek zoals Ubuntu dat heeft met een één keer klik-aan en installeer-klaar methodiek bevalt me zeer. Ik meen dat Apple ook zoiets heeft. Daar moet je dan wel voor software betalen, maar dat is op zich begrijpelijk.

Ben ik dus dom? Nee, volgens mij niet. Lui wel. Ik geef dat grif toe. Je zou wel dom zijn niet lui te wezen. Je gaat toch niet er hard voor werken als je het ook eenvoudig voor elkaar kan krijgen?

Begrijpt iemand me hier nog??

jullie
Nééééj, ik ben niet blond! Wel grijs ... .

 
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2011, 19:29:09 »
Hoi,

Dat hele zogenaamde onderzoek was een hoax:
http://webwereld.nl/nieuws/107501/iq-onderzoek--domme--ie-gebruikers-blijkt-nep.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Webwereld+%28Webwereld%29

Phoe, iedereen mag weer rustig met IE6 verder werken, leve de browserkeuze  :P .


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:35:30 »
Hallo Peter,

Ze hadden ons mooi te pakken!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2011, 21:00:44 »
Dit geeft weer eens heel mooi aan dat het nieuws niet altijd het nieuws is ;)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Intelligentie en browserkeuze?
« Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2011, 22:26:49 »
Hallo Ronald,

Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik de Haagsche Courant opzegde. Er stond weinig tot niks in wat me iets zei. Toen kwam het onzinnige kritiekloze geneuzel over de kasgeld-affaire. Ik zegde het op. Ik kon toch immers altijd weer een abo nemen? Drie maanden later dacht ik bij toeval weer terug aan die krant. Dat was dus een goede stap.

Als ik dit - en andere soortgelijke affaires - meemaak in het nieuws neem ik die hele Nieuws sector met een enorme schep zout. Niets is daar betrouwbaar, niets is daar echt en van enige schaamte is geen enkele sprake.

Zo het ooit nog zover komen dat er een nieuwsbron kan bestaan omdat het onder andere bikkelhard staat achter wat het beweert? Die je dus kan vertrouwen?

En dan heb ik niet over acties van sommige persagentschappen, die een enkele freelance fotograaf voor de schijnwerpers met de grond gelijkmaken, als uitkomt dat er een foto wat al te gek is bijgewerkt. Dat zijn krokodillentranen. Daar trappen we niet in.


met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers