Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:22:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........  (gelezen 22551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Gepost op: 6 augustus 2011, 00:03:04 »
hallo allemaal,


hierbij wilde ik vragen of jullie misschien weten of het mogelijk is vodafone internet te gebruiken op de nieuwe archos tablet type 80 9g.


ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht, en hierbij een dongle van vodafone met breedband internet aangeschaft.
ik vind de laptop te groot om mee te nemen en nu las ik dat de nieuwe tablet die in september uitkomt van archos ook de mogelijkheid bied om via een 3g stick van argos te internetten.


maar......kan dat dan met elke willekeurige provider?
op de site van archos hebben ze het namelijk eerst over prepaid mogelijkheid, en verderop staat dat het mogelijk is met elke simkaart......snap het niet helemaal meer.


voor ik die tablet aan ga schaffen wil ik wel zeker weten dat ik de simkaart van de vodafone dongel in die 3g stick kan plaatsen en dat ik dan snel internet heb!


wie o wie geeft mij hierop antwoord?


alvast bedankt!


gr.rene

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:24:37 »
Hallo René,

Ik ben ook erg geinteresseerd in die tablets en had laatst al een stel leuk geprijsde Archos produkten gezien. Die draaiden echter nog op Androïd versies voor telefoons.

Deze nieuwe draait op Androïd 3 en dat is al wel voor tablets, begrijp ik. Dat is dus mooi.

Voor wat betreft de Archos 3G stick begrijp ik dat hij komt met een standaard sim. Dat zou een soort pre-paid ding zijn. En verder zegt men duidelijk dat er elke standaard SIM in kan met je eigen dataplan (lees Internet abo). Dat is dan ook die Vodafone sim, lijkt mij.

Die Vodafone dongle met SIM heb je al. Dan zou je naar de winkel kunnen gaan met je sim en dan vraag je daar of hij in een demo kan om zeker te zijn dat hij het doet? Dat lijkt me niet onredelijk. En even Googlen als hij er is op eventuele berichten over problemen. Zonodig kom je hier nog eens langs. Als ik even tijd heb Google ik wel mee. Twee googlen meer dan één, niet waar?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:28:51 »
hallo just,


bedankt voor je snelle reactie!


tis me een stuk duidelijker geworden en zal dat zeker gaan proberen, ik laat je wel ff weten als ik meer weet!


groetjes en alvast bedankt voor je info!


gr.rené holthaus

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2011, 10:54:29 »
Goedemorgen René,

OK, fijn dat het wat helderder is.

We vinden het fijn als je je ervaringen laat weten. Dat is de kracht van ons Forum: ervaringen en kennis delen! En dan natuurlijk gezellig.

Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd. Het liefste ren ik meteen naar de winkel. Zo'n nieuwsgierig type ben ik wel. Maar daar kan mijn portemonnee niet tegen :)

Ik heb dat ding al eens uit het raam gegooid. Komt me de buurvrouw hem binnen de minuut terugbrengen <grinnik>

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:16:07 »
goedeavond just,


uit het raam? hoezo dat dan dan???
ja, ervaringen uitwisselen is zeer zeker leuk, maar ook erg nutig!
ben wat dat betreft ookeen freak, alleen de knip niet inderdaad.......


smartphones zijn op zich wel leuk, maar die kleine schermpjes kan ik dus ok niet waarderen.
alhoewel de samsung galaxy s2 wel aardig in de buurt komt hoor...


heb enorm lang trek in een ipad2 gehad, maar de prijs vond ik veels te duur(64 gb met 3g)
nu dus een heerlijke toshiba laptop 17" type l755.
super krachtig en ben enorm tevreden!


weet jij trouwens waar ze die archos tablets verkopen? het schijnt zo te zijn dat het meeste via internet loopt?


wil inderdaad wel eerst proberen of het werkt met mijn voda abo.......


groet,


René :)

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:58:12 »
Hoi René,

Die Galaxy S2 heeft een erg fijn scherm. Een kennis van me heeft hem laatst eens laten zien. Maar het ding is ook erg duur. Net wat je zegt, dan is een laptop ook een keuze.

Ik zie een tussenmaatje tablet persoonlijk als het handigst. Die iPad is me dan al groot. Bellen doe ik wel met een klein mobieltje. Dat Tablet is dan voor de e-mail, wat internet (buienradar, fileradar enzo) en wellicht wat foto's. Plus als e-reader.

Die Archossen hebben ze hier bij Paradigit Zoetermeer, de Media Markt maar een enkeling, Informatique Bergschenhoek heeft er een heel stel volgens hun website.

Ik ben benieuwd met die Vodafone sim!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:14:31 »
Hoi Just,


Precies zoals ik er ook over denk, voor alledaagse dingetjes de tablet.
Paradigit is wel een goeie zaak hoorde ik onlangs, dus zal daar eens even rond gaan snuffelen.
Een aantal collega's hebben een ipad2 maar zij zeggen zelf ook dat het eigenlijk een super gadget is, en zo zijn beperkingen zou hebben op het gebie van software.


Tevens betaal je flink voor goeie apps alhoewel er ook veel gratis tussen zitten.
Het android is flink in opmars en nu er dus de 3.0 versie is voor de tablets gaat dit zeer zeker goedkomen!


Heb gisteren trouwens nog wel even met een ipad2 gewerkt in een store en het werkt wel super.
maar als je er dan een archos tegenover zet die 250 gig geheugen heeft en een derde van de prijs van een ipad2 heeft.....
dan is de keuze voor mij wel gemaakt hoor!


September is de aftrap van de archos 80 9g, dus blijf het zeer zeker volgen.
op youtube ook al een paar demo's gezien en het is om te watertanden!


groet,


René

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: archos 80 9g tablet in combinatie met 3g 9 stick van archos........
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:18:08 »
Hallo René,

Ik zie het, je staat te trappelen, hè?

Veel succes. Ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers