Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:05:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.  (gelezen 17036 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Gepost op: 6 augustus 2011, 23:14:14 »
 
Goedenavond,


Toen onze Forum Manager Ronald op Facebook ons Forum een plaatsje gaf was ik daar niet erg enthousiast over.

Ik had al een tijd Hyves. Veel bling bling en weinig echte inhoud. Dat was niet aan mij besteed. Ik heb dat account nog en kijk er van tijd tot tijd naar. Meer is het nooit geworden.

Ik kom nog uit de tijd van de CompuServe Forums. Dat was ook de bakermat van ons Forum. Wij zijn doorgegaan waar CompuServe helaas moest stoppen. Destijds was er nog geen ADSL. Alles ging via een modem over een doodgewone telefoonlijn. Snelheid was navenant. Een halve MB per minuut en dat was het dan.

Voor die Forums waren er speciale Off Line Readers. Die haalden geautomatiseerd alle nieuwe berichten en sloegen ze op om naderhand te kunnen lezen. Dat spaarde veel geld en ze zaten boordevol handigheden. De meest extreme, die ik heb gebruikt, was wel Tapcis. In wezen een DOS programma, maar wel een raket en een tool voor de echte experts.

Nee, dat Hyves was niks. Twitter kwam en na een tijdje ging ik maar eens kijken. De tweets over de BBQ en andere persoonlijk nieuws was niks voor mij, maar er waren ook tal van Tweets met verwijzingen naar interessante sites. Dat was wel spek voor mijn bekkie. Zo volg ik nu een aantal Twitters/fotografen en een stel over zwemsport.Ik haal daar veel wetenswaardigs uit.

Ook het RSS wordt door mij zeer gewaardeerd. Het heeft onder andere de plaats van de krant overgenomen.

Nou terug naar Facebook. De site is wat gemakkelijker te bevatten dan die van Hyves. Het belangrijkste is het "publiek". Ik vind daar wel de contacten, die ik niet aantrof bij Hyves. Voor de rest is het in mijn ogen toch maar matig. De contacten zijn echter wel heel leuk. Bovendien is het internationaal. Ik heb internationale contacten en dat is dan wel zo fijn.

Daarom mag Facebook van mij bij nader inzien wel blijven.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline 10e

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Vrouw
Re: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2011, 08:02:52 »
Goed verhaal Just !

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:50:37 »
Just,
 
Ik ben niet zo van de hyves en facebook, en twitter is volgens mij voor mensen die tijd over hebben (zo, statement gemaakt  ;D ). Ik moet er eerlijkheidshalve wel direct aan toevoegen dat twitter en m'n ipad me afgelopen zomer een omweg van pakweg 3 uur heeft bespaard omdat ik RMNPOfficial (Rocky Mountain National Park bij Denver) volgde en daarop las dat de weg over de RM net een paar minuten daarvoor toch open was gegaan ondanks de sneeuw en (ijs)regen.
 
Maar eh, hoe kijk je in dit geheel tegen Linkedin aan (want die miste een beetje ik in het lijstje)
 
TdJ

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2011, 23:39:26 »
Hallo Tony,

Dat LinkedIn heb ik nooit gebruikt. Wat zou ik daaraan kunnen hebben?

Ik ben trouwens ook Google Plus vergeten. Daar kom ik nog op terug.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:23:08 »
Hoi Just,

Dat LinkedIn heb ik nooit gebruikt. Wat zou ik daaraan kunnen hebben?

Persoonlijk gebruik ik dat primair voor puur zakelijke contacten, bijvoorbeeld (oud-)collega's. Die komen er bij mij op Facebook echt niet op. Met Google Plus kun je dat wel weer mixen.
Vriendschappelijke privé-contacten mogen er op LinkedIn natuurlijk ook op, maar communiceren via LinkedIn zal ik met deze groep niet snel doen.
Qua functionaliteit is LinkedIn feitelijk een soort van online curriculum vitae. Leuk om te zien waar iemand allemaal mee bezig is (geweest). Als je op zoek bent naar een nieuwe baan, zou ik zeker een LinkedIn profiel kijken, want alle potentiële werkgevers en headhunters zitten er ook op. ;)

Ik ben trouwens ook Google Plus vergeten. Daar kom ik nog op terug.

Het nieuwtje is er een beetje vanaf, geloof ik. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: Social Media - Hyves, Facebook, Twitter.
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2011, 15:48:58 »
ik vindt gewoon
van vind je het leuk
goed ik kijk er af en toe op
en dan is het alleen nog maar hyves.
twitter en facebook vind ik maar niks