Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:05:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: simkaart van vodafone dongel ok te gebruiken voor smartphone of tablet????  (gelezen 20829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
hallo allemaal,


ik wil graag weten of mijn simkaart van mijn vodafone abo die ik nu in combinatie met een dongel voor mijn laptop gebruik ook eventueel te gebruiken is voor een smartphone zoals de galaxy s2 of archos tablet 80 9g die in september uitkomt.


groet,


rené

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: simkaart van vodafone dongel ok te gebruiken voor smartphone of tablet????
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2011, 18:02:35 »
Hallo René,

Meestal is de simkaart beveiligd en dichtgetimmerd voor de duur van je abonnement die je hebt afgesloten. Wil je deze simkaart tijdens de looptijd van je abonnement in een ander toestel gaan gebruiken dan is dat meestal niet mogelijk, je krijgt dan allerlei foutmeldingen en moet je beveiligingscodes invoeren.

<fluistermode>Als je naar een willekeurige markt gaat dan is er altijd wel een stalletje met mobile gadgets enz. die ook die beveiliging van je simkaart kan verwijderen</fluistermode>. Succes uiteraard niet verzekerd....
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline traxx55
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: simkaart van vodafone dongel ok te gebruiken voor smartphone of tablet????
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:03:02 »
ja ik begrijp het, maar ook niet in een simlockvrij apparaat dan?
in combinatie met die dongel waar die nu inzit van vodafone kan ik toch ook op iedere willekeurige laptop internetten?
of komt dat dan door die dongel?????


die archos 80 g9 heeft een dongel die je bij het apparaat kan kopen, daar moet ik hem dan toch gewoon in kunnen stoppen?
die simkaart weet toch niet waar die inzit????!!!!


rene

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: simkaart van vodafone dongel ok te gebruiken voor smartphone of tablet????
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2011, 17:09:32 »
Hallo René,
Citaat
ja ik begrijp het, maar ook niet in een simlockvrij apparaat dan?
Probleem blijft de unlock code, die wordt dacht ik, pas vrijgegeven als je abo voorbij is. Koop je een telefoon met simkaart dan weet de simkaart dat die in een andere telefoon gestopt wordt en dus om een unlock code vraagt.
Citaat
in combinatie met die dongel waar die nu inzit van vodafone kan ik toch ook op iedere willekeurige laptop internetten?
Een dongel is een ander verhaal, die kun je in elk willekeurige laptop plaatsen. Immers, je betaald alleen voor de dongel als zelfstandig apparaat. De simkaart hoort bij het abonnement inclusief de telefoon en kan tijdens het abo niet los gebruikt worden, dat geldt voor de simkaart en voor de telefoon.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: simkaart van vodafone dongel ok te gebruiken voor smartphone of tablet????
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:49:41 »
Hoi Ruud,

Ik dacht dat die 'lock' op de telefoon zat, en niet zozeer op de simkaart? Maar ik kan het fout hebben hoor :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence