Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:54:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Andere beltoon in smartphone zetten?  (gelezen 17111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Andere beltoon in smartphone zetten?
« Gepost op: 20 augustus 2011, 11:06:54 »
Goedemorgen,

Mijn vrouw had een Samsung mobieltje. Oertaai ding. Nu is hij dan toch vervangen door een Sony Ericson X8 Mini Experia met Android.

Nou bezat ze een originele Samsung beltoon met een mug, die vervolgens eindigde met een felle mep. Daar is ze helemaal aan verknocht. Maar overzetten? Nee, dat is een rampenplan. Nou ben ik niet voor een gat te vangen. Dus heb ik een mug gecornerd. Niet moeilijk nu ze er een enorme berg van hebben losgelaten. Ik kon er één gratis meenemen in een doosje als ik hem maar in Zoetermeer losliet en de gegevens via de website opgaf.

Geluid opgenomen, ouderwetse vliegenmepper gepakt en mep opgenomen. Dat was wat lastig, want een beetje mep is qua geluid nog wel wat aparts. Met behulp van de akoestiek van de WC en een goedkope wc-bril (had ik nog liggen) is dat ook voor elkaar. Ik heb een lekkere pets op band.

De hele huiskamer lag slap van de lach en het woonerf liep uit. Sta je daar dan met een cheapo memorecorder een MÉP op te nemen en kakelt er elke twee seconden iemand tussendoor. Gelukkig snakte het publiek even naar adem en heb ik mijn mep.

Goed gestrest terug naar de schuur en aan de gang met Audacity op mijn Linux laptopje. Dat was wel weer leuk. Op de achtergrond was het woonerf nog lekker bezig met een zeer gezellig après-mug samenzijn. Foei, foei, hoe ver de fantasie van sommige mensen toch ook kan gaan.

In ieder geval heb ik nou wel een aardig geluidje in ogg formaat. Dat is Ogg Vorbis, bekend formaat in de Linux wereld. Alle geluidjes in dat ding was ogg, dus dan deze maar ook, niet?

Toen begon dus pas goed de ellende. Hoe krijg je dat ding nou binnen in Androïd? Met een Bluetooth dongle krijg ik wel van alles in beeld, maar niks niet schrijfrechten. Overschakelen naar root-rechten? Neuh, krijg het niet voor elkaar. Moet ik die p***** smartphone daarvoor nou rooten?

Dan met een USB kabeltje maar. Ja, dat wil. Maar nu in Android dat bestand opzoeken en als beltoon instellen. Nee, nergens een optie te vinden. Zucht! Op mijn cheapo Nokia niks mobieltje was het een fluitje van een cent als MP3.

Ik kan wel die muggenmep bij Samsung voor 3 euro als ringtone downloaden. Ja, echt niet. Ze kunnen het dak op. Dat is dwars tegen mijn principes in.

MEP!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2011, 13:11:50 »
Hoi Just,

Citaat
Geluid opgenomen, ouderwetse vliegenmepper gepakt en mep opgenomen.
Wat een werk voor een ringtone, maar wel leuk werk  ;D .

Lukt het met DEZE informatie?


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:21:06 »
Hallo Peter,

Dus er MOET een SD kaartje in. Is dat het?  Ik ga het proberen. Je hoort nog hoe dat liep.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2011, 22:41:51 »
Hoi Just,

Prachtig verhaal! Is het nog helemaal gelukt?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:13:01 »
Hallo Ronald,

Ik moet nog een SD kaartje kopen voor die telefoon. Dat gaat volgend weekend worden, vrees ik. Ik moest eerst wat repareren hier thuis.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2011, 09:44:30 »
Goedemorgen,

Het zit erin. En ik heb voor mezelf ook zo'n ding. Ik begin hem nog te snappen ook.

Maar het ding vreet wel veel extra geld van me. Eén keer in de paar maanden twee tientjes prepaid dokken is er zeker niet bij. Dat is verder een kwestie van keuze.

De clou in het overdragen is een extra handeling in de verbindingsopties. Bij de telefoon van mijn vrouw kon ik die niet terugvinden. Die is misschien hetzelfde, maar hij "ziet" er wel heel anders uit <grinnik>. Daar heb ik het bestand via een USB data-kabeltje maar op de SD kaart gekieperd in de Music map en hup, hij was er.

Dat alles uiteraard via Ubuntu Linux.

Ik heb weer mijn eigengemaakte Maori Haka "KaBOEOEEE! beltoon en mijn vrouw die idiote mug met mep na. Lekker herkenbaar. Andere mensen reageren er nog steeds prettig verrast op. Nou zet ik die herrieschopper wel snel op Tril als ik in een omgeving ben waar je anderen gaat storen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2011, 10:36:40 »
Hoi Just,

Wat een boel werk en kosten om zo'n muziekje op die telefoon te zetten. Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is.


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Andere beltoon in smartphone zetten?
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2011, 22:23:54 »
Hoi Peter,

Die smartphones kosten wel extra geld door de dataverbinding. Voor de rest viel het wel mee toen ik het eenmaal door had. Ik zal eens kijken naar de kosten bij verschillende providers.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 10 september 2011, 22:34:06 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers