Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

191 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 15:08:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Photoshop CS en geheugenproblemen  (gelezen 5235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AbvDalen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Photoshop CS en geheugenproblemen
« Gepost op: 22 augustus 2011, 20:00:42 »
Een onderwerp dat al vaak beschreven is op internet, maar krijg nooit een antwoord dat mij helpt. Ik werk met grote bestanden onder Vista, omdat het vrijstellen dan precieser is uit te voeren. Ik gebruik 4gb intern, maar dat is blijkbaar niet genoeg om bepaalde filters te gebruiken zoals content aware scaling. Moet ik toch maar eens upgraden, of is er toch nog een hulpmiddel? Ik start al met zo weinig mogelijk programma's op en ik heb al veel twijfelachtige programma's verwijderd of uitgeschakeld. Is er toch nog een tip die ik niet ken. AbvDalen

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Photoshop CS en geheugenproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2011, 22:21:54 »
Dag Ab,
Of het helpt weet ik niet maar die CAS geheugenfouten komen vaak voor in CS, en ze lijken lang niet allemaal echt met het geheugen te maken te hebben. In ieder geval nooit meer dan 90% van het geheugen aan CS toewijzen, en als je bij dat CAS meer dan een zijde tegelijk "trekt" gaat het vaak mis las ik. Probeer een zijde per keer.
Er is verder wel genoeg vrije schijfruimte? CS vraag véél voor zijn 'scratch' disk.
Verder vind je HIER een hele vracht optimalisatietrucs voor CS
Michel Uphoff
Homepage

Offline AbvDalen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Photoshop CS en geheugenproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2011, 17:12:14 »
Bedankt Michel, ik heb even snel jouw verwijzing doorgenomen. Er waren inderdaad een aantal aanwijzingen die ik nog zal proberen. Wat ik niet begrijp is dat ik enorm veel ruimte op de scratch-disk heb en dat die ruimte dan niet wordt gebruikt. Ik gebruik inderdaad de clipboard veel en dat blijkt nogal geheugen te vreten; blijkbaar wordt die geheugenruimte niet vrijgegeven.
Ik zal er nog eens systematisch door heen gaan om alle geheugenruimte vreters zo veel als mogelijk uit te schakelen. Ab